Helgen

Helgen är redan förbi. Känns som om de bara går fortare och fortare ju närmare hösten vi kommer. Jag gillar det inte. Är verkligen inte redo för att bylsa på mig massa jackor och tjocka skor. Däremot känns det helt okej att köra på långbyxor snart, och jag kan inte hymla med att det ska bli lite kul att använda min nya skinnjacka och scarf för jag tycker de är fina. Tittade just även på lite bilder och insåg att i höst ska jag hitta ett par mörkgröna byxor. Har titta i flera säsonger nu utan att hitta ett par jag verkligen gillar. Dags att ändra på. 
 
Ja ja, helgen som sagt. Gjorde inte speciellt mycket i lördags. Tvättade massa maskiner tvätt, lagade mat och tog mig en sväng till Kohl's. Handlade inget till mig men fick tag på en överdel till mamma (Schhh, syrran). Igår blev det en tur till outlesten med Paty and Karin. De handlade på som bara den, och jag köpte en kofta till mamma och en långärmad topp till mig som är perfekt att jobba i. På eftermiddagen var det hej då-bbq för Paty. Vill inte att hon ska åka! Visserligen kommer jag träffa henne igen i November när vi åker och hälsar på men det är inte samma sak. Vi hade trevlig i alla fall och fick god mat från hennes värdföräldrar. 
 
Idag ska jag och Paty ta en tur till Target och Tj Maxx. Mest för att jag vill hänga med en henne lite mer innan hon åker imorgon. Ikväll kommer Laura över på middag. Ska bli v'ldigt trevligt att inte behöva äta själv ytterligare en dag. Märker direkt när familjen är borta hur tråkigt det är att äta/laga mat ensam. 
 
Imorgon kommer familjen hem igen och jag har tre heldagar tillsammans med barnen. Som tur är är de ganska fullpackade med saker att göra, annars hade vi nog blivit tokiga alla tre. 
 
P.s. Mindre än en månad tills mammsen kommer. Wohoo! D.s


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0