Ett Foto I Timmen - En Vanlig Dag Som Au Pair

Har inte uppdaterat på ett tag. Lathet och faktiskt att jag har gjort saker. Var borta i helgen på en kurs uppe i bergen i New York. Mycket fint och hade det väldigt trevligt. Lite som semester när man slapp laga mat i tre dagar. Men idag var det tillbaka till verkligheten och jobba igen. 
 
9am; Dricker kaffe framför morgonnyheterna efter att R precis hoppat på bussen till skolan. Har redan hunnit starta tvättmaskinen. 
 
10am; Måste åka en sväng förbi biblioteket med värdföräldrarnas böcker. Passar på att låna en ny till mig själv också. 
 
11am; Klar i mataffären med veckans inköp. Blev ett ganska litet lass den här gången, mestadels för att jag redan har massa kött i frysen. 
 
12pm; Hackar upp veckans frukt samtidigt som jag lagar lunch. Preppar även kyckling inför middagen och resten av veckan. 
 
1pm; Kan äntligen sitta ner och äta lunch. Körde på mexikanskt utan tortillas. Tittar även på ett avsnitt av Hawaii 5-0. 
 
2pm; Har redan hunnit med att organisera R's barbiekollektion, fixa mer med tvätt, gå ut med hundarna och nu borstar jag håret på en av dockorna (Ja, det var en uppgift jag hade idag). Pratade med mamma medans jag gjorde allt detta också. Simultankapaciteten är det inget fel på ;)
 
3pm; Mina 6 timmar av "ledighet" är över, B kom hem, han gjorde läxa, jag gjorde kaffe och snack att ta med till tjejerna. Iväg mot skolan för upphämtning och vidare till gymnastiken. Det var även här jag insåg att jag inte hade borstat håret sen igår morse. 
 
4pm; R och hennes kompis L har gymnastik i en timme. Jag dricker kaffe och läser min nya bok. 
 
6pm; Missar en timma för att det är stressigt med middag, läxor och att städa undan allt innan min värdpappa kommer hem. Är närmare 7 innan jag är off och kan hoppa in i bilen. 
 
7pm; Åker förbi Target på vägen till att träffa mina vänner. Behöver köpa lite grejer inför Mexico och vill inte vara ute i sista sekund. Blir en snabbvisit men hinner allt se att de fått in lite nytt. Kommer nog bli ytterligare ett besök i veckan. 
 
8pm+9pm; Slutdestinationen är Dunkin Donuts där jag träffar Rikke och Gaelle. Dricker en kopp te och delar en donut. Sitter och tjötar ett bra tag innan vi alla börjar gäspa och vill mest hem och sova. Klockan är väl halv 10 vid det laget ;) 
 
 
Detta är i alla fall en ganska normal dag här borta för min del. Kan även tillägga att jag inte hann med två andra ärenden jag hade, som jag nu får göra imorgon istället. Då står även mina kläder på tur att tvättas. Nu sitter jag i sängen, under flera lager med täcken, och ska sätta på ett avsnitt av Breaking Bad. Kanske somnar ifrån det men det är en risk jag är villig att ta ikväll. God natt!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0