Årslista 2014

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag permanentade mig. Gick uruselt, haha. Sen provade jag en del nya saker också, även det med olika resultat. 

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Gav inga förra året. 

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Än så länge inte. Så vida Issa inte snabbar på nu de sista timmarna på året så blir det 0 i år. Första året på länge! 

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej. 

5. Vilka länder besökte du?
Sverige, USA, Island, Danmark, Finland. 

6. Är det något du saknade år 2014 som du vill ha år 2015?
2014 har varit så himla blandat att det är svårt att säga. De 7 första månaderna var så fantastiska på sitt sätt, sen var resten underbart på sitt sätt. Två helt olika delar av året. Vet faktiskt inte alls vad som 2015 behöver leverera som detta året inte har gjort. 

7. Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
Igen det här med datum, det blir svårare och svårare. Ofta är det mer än bara ett datum som hänger ihop som jag kommer minnas. Helgen i DC kommer vara svår att glömma, trots mängden alkohol som intogs, haha. Andra resor, roadtrips, konserter och liknande är även det för alltid med mig. 

8. Vad var din största framgång 2014?
Att jag hittade ett jobb när jag kom hem från Usa. Eller ja, jobbet hittade ju mig men det är ändå en stor framgång. 

9. Största misstaget?
Att jag återigen började bry mig för mycket om vad folk tycker och tänker. Och att jag tappade all den fina självkänslan jag hade för några år sen. Den måste jag få tillbaka. 

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Spenderade våren med att vara sjuk från och till. Massa konstiga symptom jag aldrig haft förr. Kanske var pollenallergi, kanske inte, får väl se nästa år igen om det kommer tillbaka. Lite feber och migrän huvudvärk fanns också med. Men har lyckats att inte skada mig i år iaf! 

11. Bästa köpet?

Oh, investerade i mycket bra i år. Min mobiltelefon, ny dator och högtalare. Min nya soffa måste nästan vara ett av det bästa köpen också. 

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Elektronik tror jag. Har avslutat med att spendera en del på hyra också. Okej, jo, jag har ju köpt en hel del konsertbiljetter också så det är nog egentligen ganska mycket pengar. 

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Livet i ren allmänhet har gjort mig väldigt glad. Gjorde så mycket roliga saker i år att livet kändes bara så bra. Och så klart alla fian vänner som var med mig på vägen.   

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2014?
Jag vet faktiskt inte. Tror inte det finns någon 2014 anthem. Det är ju lite ledsamt. 

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Hälften gladare, hälften ledsnare tror jag. Eller nja, kanske mer 70/30 än hälften. Det är väldigt perspektivbaserat. 

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Haft mer självdisciplin. Och önskar att jag kunde rest lite med också, som alla andra år ;) 

17. Vad önskar du att du gjort mindre?

Ätit, haha. 

18. Hur tillbringade du julen?
På julafton var jag hemma hos mamma med henne och Lars. Sen var jag bara hemma själv, läste och pluggade lite. 

19. Blev du kär i år?
Nja, inte fullt ut iaf. 

20. Favoritprogram på TV?
Supernatural och Teen Wolf. 

21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Hatar är för starkt. Ordentligt ogillande finns det flertalet människor jag känner det för. 

22. Bästa boken du läste i år?

Minns inga titlar, men har väl läst ca 200 böcker sen slutet av Juli så det finns en del att välja mellan iaf.   

23. Största musikaliska upptäckten?
Walk the Moon och The Royal Concept får platsa här eftersom de är de enda nya banden jag har lyssnat på. 

24. Något du önskade dig och fick?

Säkerligen. Känner inte att jag saknat något direkt. 

25. Något du önskade dig men inte fick?

Se svar ovan. Alltså, jag har igen aning på det. 

26. Årets bästa film?
Står totalt still i mitt huvud. Minns bara 2 filmer jag sett och jag vet inte om jag egentligen vill säga att någon av dom var den bästa.

27. Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Jag var ledig från jobbet iaf.. Mer än så minns jag inte. Träffade säkert mina kompisar för middag eller drinkar för att fira. 

28. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Säkerligen, men inget jag kan komma på nu. 

29. Hur skulle du beskriva din stil år 2014?

Vad som har passat ;). Fick ju återgå till att faktiskt använda "riktiga" kläder när återvände till Sverige. Är väl både bra och dåligt, haha. 

30. Vad fick dig att må bra?

Alla fina vänner, resor och musik. 

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Tyler Hoechlin. 

32. Vem saknade du?
Massor av vänner. Som jag sa förra året, har ju kommit till insikt att jag alltid kommer att sakna några människor, oavsett vart man befinner sig i världen. Det gör ju att man uppskattar dom extra mycket när man väl ses.  

33. De bästa nya människorna du träffade?

Träffade egentligen dom redan förra året men det var inte förrän i år som vi verkligen lärde känna varandra. Utan Nellie och Mikaela hade mina sista 7 månader i Usa inte blivit det samma, det kan jag lova. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0