18 April

Solen strålar för trejde dagen i rad här och äntligen(!) så börjar några av träden bli gröna. Vårat på framsidan har stora knoppar och det kommer inte dröja allt för många dagar innan det är helt grönt. Gårdagen var lång. Hade fem barn ett tag och det är inget jag någosin vill igen. Och fy vad små tjejer kan vara elaka! Frågade mamma idag hur hon överlevde mig och mina kompisar när jag var liten, vi var ju inte direkt de bästa på att vara sams. Nästan så att jag ändrar mig och enbart vill ha söner när det väl är dags för mina egna. 
 
Jag är i vilket fall ledig idag. Utnyttjade detta genom att ligga på altanen och sola i nästan två timmar. Det brände gott och fick till och med resultat. Inte mycket, och inte där det behövs mest men jag tar var jag får. Är ganska säker på att jag kommer se ut som en pepparkaka i sommar oavsett. 
 
Ja, det var det som har hänt. Funderar på att åka och handla lite grönsaker till imorgon. Vi har verkligen helt slut på det eftersom jag inte har handlat den här veckan. Känns lite onödigt när vi åker iväg till Martha's Vineyard imorgon kväll och barnen redan har åkt men samtidigt så vill jag gärna ha svamp i min omelett och jordgubbar i min yogurt imorgon. 
 
Bjuder på en bild från Cape Cod och en på mina nya gula byxor!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0