12 November 2012

Försöker komma igång med att blogga igen. Kan vara en bra idé när man ska iväg till Usa igen snart. Är ju så fantastiskt att kunna gå tillbaka och läsa vad man har upplevt. Funderar fortfarande på om jag skulle starta en ny blogg för det nya äventyret. Dock känns det lite sorgligt att lämna den här bakom mig när jag bloggat här så länge. Så, som sagt, försöker blogga lite igen för att komma in i det och se om det kan bli en vana igen :)

Just nu försöker jag mest undvika att plugga. Har en ganska stor inlämning i veckan och den har ännu inte blivit påbörjad. Mindre bra för oss men jag kan verkligen inte bry mig. Skolan är bara blä just nu. Har varit det ganska länge. Ska bli så underbart att vara "klar" i januari och få göra något annat ett tag. Få lite av en ny start.

Visserligen kallar de flesta mina framtidsplaner inte för en ny start, utan att jag går tillbaka. Men det är inte så jag upplever det. Ja, jag har redan gjort au pair grejen en gång innan. Ja, jag åker till samma familj. Men det kommer inte bli samma upplevelse. Jag är inte samma person, jag kommer inte träffa samma människor och jag kommer uppleva nya saker och resmål. För mig är det absolut ett steg framåt, inte bakåt. Och jag längtar något otroligt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0