Årslista - 2012

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Gjorde många saker jag aldrig gjort innan. Besökte platser jag aldrig varit på, provade mat som jag aldrig ätit och även om jag tekniskt sätt hade gjort det innan (när jag var liten) så red jag på en häst i Colorado. Tränade väl ännu mer regelbundet än jag gjort innan.

 

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Ja, det gjorde jag. Gav bara ett och det var att jag skulle lära mig att äta fler grönsaker. Har provat på flertalet som jag antingen inte ätit förut eller som jag inte gillade. Numera äter jag utan problem svamp, sparris och brysselkål., för att nämna några.


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, Dana och Thursday fick Escher i somras.  

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej. 

5. Vilka länder besökte du?
Sverige, England, Scottland och Usa (8 olika stater). Ser inte så mycket ut om man tänker på hur många gånger jag faktiskt var ute och reste i år.

6. Är det något du saknade år 2012 som du vill ha år 2013?
Harmoni är det första som kommer upp men det är ju inte så att jag saknade det under 2012; det fanns bara lite för lite av det. Året har varit mycket upp och ner så 2013 får gärna vara lite mer harmoniskt.

 

7. Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?

Oh, wow. Panic-turnén i januari/februari kommer alltid ha en speciell plats i hjärtat, på många olika sätt. Finns många dagar som jag inte kommer glömma; några för att de var så fina och andra för att det gjorde jävligt ont. Kommer minnas road-trippen med Nikki, den var definitivt en höjdpunkt på året. Så ja, det finns att välja på i år. 

 

8. Vad var din största framgång 2012?

Personlig utveckling är väl för det mesta den största framgången och i år har jag gjort mycket av det. Kan mycket väl ha varit en fortsättning på vad som startade redan förra året men händelser i år har väl bestämt i vilken riktning det ska ha gått. Nästa år upptäcker och lär jag mig säkert andra sakar som kommer ge ytterligare utveckling. Specifikt kanske att jag gjorde val baserat på enbart mig själv och vad jag vill utan att ta hänsyn till vad andra skulle tycka och tänka om det. Det kändes bra.

9. Största misstaget?
Känner inte att jag gjort några misstag i år. Eller små misstag det gör väl alla, men inget som är signifikant nog till att räknas som misstag. Det jag har valt att göra/välja/tycka har inte varit misstag för mig. Oavsett hur andra ser på saker och ting.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Sjuk tycker jag att jag har varit väldigt mycket mer i år än tidigare i alla fall. Har blivit många förkylningar och framför allt halsont. Hela hösten har ju den där dumma halsen hållit på och fjanta sig. Skador och skador... Blåmärken är ju min grej så det har jag utan tvekan haft min beskärda del av. Skar även upp tån härom kvällen. Men ingen större skada, nej.

11. Bästa köpet?
Beslutet att åka på roadtrip med Nikki är väl ändå ett av de bästa valen för i år, och då måste flygbiljetten till Nashville varit ett av de bästa köpen. Sen är jag väldigt nöjd med att jag prioriterade att åka till Chicago nu i februari, så även den flygbiljetten är ett mycket bra köp. Vet inte om jag köpt något materiellt som var superbra faktiskt. Eller jo, Empire's senaste album –
Garage Hymns. Definitivt bästa materiella tinget.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Flygbiljetter, haha. CC's avgifter var ju i och för sig och stor utgift men den var ju inte riktigt självvald. Har nog även spenderat en hel del pengar på Lush också.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Detta kommer bli likt förra årets svar. Har gjort massor som gjort mig glad. Rest, gått på konserter, ätit fantastisk mat, upplevt saker med mina vänner och varit förälskad. Alltihop gjorde mig så fantastiskt glad och jag känner mig tacksam som har fått uppleva det.  

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2012?
Some Nights med Fun.. Eller ja, hela det albumet kommer påminna mig om 2012. Night Is Young, Keep It Steady och We Lost Magic med Empires.

 

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Både och. Det har varit ett riktigt bergodalbana år känslomässigt. Många turer upp och ner. Men eftersom jag ändå känner att 2012 varit ett bra år så gör det inte så mycket att jag hade perioder då livet verkligen sög för att jag mådde så dåligt. Det kom ju något bra ut från det också. Det glada vinner nog lite i alla fall.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat. Hållit mig till de matrutiner jag vet att jag behöver för att må som bäst.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Som alltid tänker jag för mycket, haha. Ibland kanske jag skulle vara lite mindre impulsiv, speciellt med vad jag säger.

18. Hur tillbringade du julen?
Delad julafton hos mamma och Anneli. Juldagen med födelsedagsfirande av Kristina.

19. Blev du kär i år?
Ja.

20. Favoritprogram på TV?

Supernatural!

21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Hatar är lite för starkt. Finns personer jag ogillar ganska mycket, men ingen som jag verkligen hatar.

22. Bästa boken du läste i år?
Trots brister på flera områden så är nog
Hunger Games trilogin det bästa jag läst i år. Gillade även Looking For Alaska av John Green.

23. Största musikaliska upptäckten?
Har jag ens gjort någon upptäckt av nya band i år? Jo, just det, haha, One Direction. Men det känns väl inte helt okej att skriva det under denna rubriken då jag inte tycker att de är någon stor musikalisk upptäckt utan mer att jag har blivit hjärntvättad. Enda nya som annars kommit in på mitt itunes är Of Monsters and Men, Elliot Minor och The Drums.

24. Något du önskade dig och fick?
När jag läste igenom förra årets lista nämnde jag ett Empire's album och det fick jag ju, haha. Tror inte jag hade så mycket önskningar faktiskt. Har väl lärt mig att önskningar inte spelar speciellt stor roll utan att det är bättre att ha en bra inställning till livet i ren allmänhet och göra det bästa av det möjligheter som kommer.

25. Något du önskade dig men inte fick?
Haha, är samma här. Sa tydligen lite skämtsamt att jag ville haft en Fall Out Boy återförening under 2011 hade gjort det till ett bättre år och hoppades på 2012 istället. Så ja, det hade ju faktiskt gjort mitt år bättre. Om jag hade kunnat gå på den vill säga ;)

26. Årets bästa film?
Gah, det är samma visa varje år. Hur ska man komma ihåg vad man sett? Gillade definitivt Hunger Games men vet inte om den förtjänar titeln bästa film. Har inte sett Les Mis än så den kanske skulle tagit priset om jag hunnit se den innan årsskiftet.

 

27. Vad gjorde du på din födelsedag 2012?

Minns inte om det var precis på min födelsedag men hade lite kalas med vännerna, sen ett med familjen och sedan även ett gemensamt med Eric någon vecka senare. Det var en väldigt lugn händelse trots att jag fyllde 25.

28. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Helt ärligt så skulle väl året blivit bättre utan den väldigt jobbiga våren men utan den hade jag inte varit samma person nu och 2012 hade inte varit 2012. Och sen är det väl egentligen lite dumt att tänka på vad som kunde varit, finns ju inget att göra åt det. Fast ja, en miljon skulle som sagt aldrig sitta fel! ;)

29. Hur skulle du beskriva din stil år 2012?
Lite mer feminin än tidigare. Har vågat provat lite andra stilar än vad jag haft tidigare. Fortfarande mycket klänningar och kjolar. Juni-Augusti växlade jag väl mer eller mindre bara mellan träningskläder och klänning.

30. Vad fick dig att må bra?
Musik. Vännerna. Sommaren. Kärlek.

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Jag fick tänka länge, har haft riktiga personer att vara sugen på istället :P. Men Spencer Smith får nog ta det i år igen.

32. Vem saknade du?
Beror som vanligt på vart i världen jag är. Just nu saknar jag Nikki jätte mycket.

33. De bästa nya människorna du träffade?
Har inte träffat så många nya människor men har lärt känna flertalet mycket bättre än vad jag gjorde under 2011. Andy var definitivt en av de bästa som jag kom närmare. Även Nikki och jag kom varandra nära under sommaren. Sen så har mina närmaste vänner jag redan hade runt omkring mig visat varför ju de är bäst (för mig) i år.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0