Dag 19

Dag 19: En hobby


Sticka. Vet väl inte om jag kan kalla det hobby egentligen, eftersom jag inte gör det speciellt ofta och tröttnar snabbt på det. Men just nu håller jag på med ett par hobo-gloves (torgvantar). Började igår och är klar med ena vanten än så länge. Gjorde ett par i våras också, men de var av ett fult orange/röd/spräckligt garn som mamma hade över, och jag hade då inte stickat på flera år så det blev lite hål och jag gjorde enbart rätstickning. Den här gången är det ett mysigt ljustgrönt, tjockare garn, och jag fick inga hål och gjorde slätstickning. Så det är verkligen en utveckling åt rätt håll. Tror väl dock aldrig att jag kommer ge mig på nått riktigt mönster, eller större projekt som typ babykläder eller nått, eftersom jag redan nu bara gör en "fusk" variant av vantarna. Men jag känner mig rätt nöjd när jag väl lyckas med det. Och om det dessutom bara är jag som ska ha det på mig, spelar det ingen större roll. Målet var att bli klar innan London, och i den här takten lär jag absolut vara det. Ska även försöka hitta nålen för att sy ihop dom, den verkar ha kommit bort, hurm.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0