Dag 13, Dag 14

Igår var det medvetet jag inte bloggade. Jag orkade helt enkelt inte. Så, dubbelpostning idag igen.

Dag 13: En fiktiv bok

Jag tänkte att jag skriver om den jag håller på och läser nu. Har bara kommit ca 1/3 i den, men än så länge gillar jag den. Den består av noveller, som är mycket målande och fyllda med metaforer och, ibland, väl gömd symbolik. Eftersom jag är ganska begränsad i min analytiska förmåga när det kommer till litteratur, så är det nog väldigt mycket jag missar men just nu gör det inte så mycket. Kanske tar en omläsning när jag kommit igenom hela boken, och ser om man hittar mer. Den förtjänar i alla fall att ges en chans. Just det, kanske ska skriva namn och författare med, haha. No one belongs here more than you av Miranda July.

Dag 14: En icke-fiktiv bok

Tar den jag läste sist, Jag är med bandet - En groupies bekännelser av Pamela Des Barres. Jag tyckte den var väldigt bra, och gav om inte annat en bra inblick till 60- och 70-talets rockscen. Jag var visserligen inte så insatt i många av de rock-personligheter som beskrev i boken men det spelade inte så stor roll. Med tanke på att jag själv kan vara en sådan fangirl när det kommer till de band och musiken jag gillar (dock inte i den här utsträckningen) kan jag relatera till delar av vad hon beskriver. Detta var mest i början av boken, sen gick det lite väl långt för min del. Men som sagt, en bra inblick till den epoken och arenan.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0