tl;dr ;)

De senaste två kvällarna har jag tyckt att det inte var någon större idé att skriva. För som ni såg blev det ca 3 rader av svammel, för att jag var så trött och orkade inte tänka eller skriva. Men idag, idag är jag ledig! Wohoo! ;) Då kan det bli lite mer innehåll, och troligen mer än en uppdatering. Lovar dock inte att det blir mindre svammel, det är ju trots alt fortfarande jag som bloggar, haha.

Onsdagen var trevlig. Hade första lektionen med klass 1. Gick över förväntan, speciellt diskussionerna. Det var verkligen kul att höra vad de tyckte, och kom på runt texten. På eftermiddagen hade vi dessutom skräp-plockar-dag. Eller eleverna hade, och eftersom man ska vara en god förebild så får man ju vara med. Var dock inte många meter väg det handlade om så det gick fort. Solen sken, så det var mest skönt att komma ut en stund. Eftermiddagen var första lektionen med klass 2, men vi körde inte texten då för de var så få där, av oliak anledningar. Istället pratade vi om lite allt möjligt och lekte 'lekar'. När jag kom hem hann jag inte mycket innan jag stupade i säng.

Torsdagen började inte så bra med att datan gick sönder. Suck. Blev dock mycket trevligare när jag träffade på Maria på bussen. Är förvånad att det tog 1 år och 8 månader innan vi stötte på varandra, med tanke på att vi bor på samma gata och allt :). På praktiken så var min handledare sjuk så jag fick ta de två lektionerna hon hade. Visserligen var det jag som skulle ha den ena i vilket fall, så gjorde inte mycket och sen gjorde den andra klassen bara prov. Jag åkte från skolan tidigare, och tog vägen förbi Torp för att fixa datan när jag ändå var i närheten. Tog 5 minuter och den funkade igen. Var samma skit som sist. Hoppas den håller under sommaren nu iaf, vill inte att den ska dumma sig där, för vem vet vad jag får betala då. Nu var det gratis. Kom hem redan vid 16 tiden, och det var verkligen skönt. På kvällen hann jag även med en tur till Överby med Anneli. Blev en kaffe och handling av mat, mest inför grillningen på lördag.

Det här blev ju lite långt, haha. Är förvånad om någon har läst igenom allt, brukar ju inte vara så ;)



Kommentarer
maria

ja, den bussresan som i vanliga fall brukar vara dötrist blev med ens mycket trevligare så fort du klev på bussen! det får vi ta och göra om snart igen, fast utan bussen och med en kopp kaffe istället! ;)

2010-05-11 @ 11:47:28
URL: http://huddleformation.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0