Follow the disorganzed religion of my head






Trots
en måttligt usel start på dagen, har den ändå varit bra. Började fint med att jag sov bättre än jag gjort på över en vecka, var synd att jag behövde vakna till ett alarm bara. Jag gjorde mig iordning och tog bussen till Sylte för att sen ta 600 mot Edet, där jag skulle bli hämtad av Anneli och åka med henne hem. Då åker buss-satan förbi utan att stanna. Sur som satan, får jag gå över gatan och ta bussen hem igen, och sen åka in till stan några timmar senare och ta bussen ut till Anneli istället. Ställde till hela planen för dagen, och sånt gillar jag inte.

Väl hemma hos Anneli var det trevligt. Bjöds på kaffe med lite glass till. Jag som varit sugen på glass i flera veckor var väldigt nöjd. Jag var även väldigt nöjd med att Alwa inte illvråla åt mig idag, utan nöjde sig med lite små-gnällande bara. Hon satt till och med i mitt knä en bra stund, utan att protestera, något hon inte gjort sen hon var typ 5 månader. (Förrutom i julas då jag mutade henne med choklad, då klarade hon sig tills chokladen var slut, ca 2 min). Tilde fick öven sin födelsedagspresent, eftersom jag missade kalaset när jag var i Tyskland, Eskil var mindre glad åt detta och ägnade en bra stund till att sura.

Promenaden ut till bussen var mindre mysig. Snöblask och stark vind. Kallt. Snön fastande på byxorna och gjorde dom genomblöta, och vinden piskade in det i ansiktet. Kändes som någon kastade nålar på mig ungefär. Trots att jag hade virat in mig för att täcka så mycket som möjlligt, som ni kanske ser ovan. Bussen var öven sen, så jag fick stå ute en bra stund och vänta.

Kvällen har jag spenderat genom att titta på American Idol. Made my day när jag kom på att det fanns ett nytt avsnitt av det ute idag. Har även under dagen lyssnat igenom alla FOB's skivor. Det tog en stund. Nu ska jag nog kika på veckans avsnitt av One Tree Hill, för jag orkar nog inte med en hel film.



Kommentarer
ina-bina

Nej, inte för den däääär bilden - han kommer hata mig när jag tagit ett foto som passar till studentplakatet. HAHA ;)

2010-01-27 @ 21:41:56
URL: http://inabina.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0