Waiting for sleep to come and take me

Jag gör den här igen, för sist jag gjorde den hade jag nyligen installerat in itunes igen på datan och det var andra artister då. (Och jag är lite uttråkad, i väntan på att jag ska bli trött)

Skriv de 10 mest spelade artisterna i itunes och svara på frågorna.

  1. Panic at the Disco

  2. Empires

  3. Fall Out Boy

  4. The Academy Is...

  5. Cobra Starship

  6. Mayday Parade

  7. Butch Walker

  8. Plain White T's

  9. All Time Low

  10. My Chemical Romance

What was the first song you ever heard by 6? (Mayday Parade)
Tror det var When I get home, you're so dead, men jag är inte helt säker.

What is your favorite album of 2? (Empires)
Eftersom dom inte har släppt hela Bang än, så får jag ju säga Howl. Det är dock mycket möjligt att jag hade sagt det albumet I alla fall.

What is your favorite lyric that 5 has sung? (Cobra Starship)
Oh my, det är svårt att ta ut bara en rad ur någon av deras låtar, för de är mycket av helheten som gör deras låtar. Trots att den är sjukt cheesy gillar jag “Tonight, I am the drug you can't deny. Tonight. G.A.B.E gonna get you high. My love is electric”. Den är bara så Cobra. Finns dock andra lite mer seriösa texter jag gillar med dom också.

How many times have you seen 4 live? (TAI)
1 gång då de har spelat en show. Dock har jag sett dom irl några fler gånger.

What is your favorite song by 7? (Butch Walker)
Going back/Going home. Den är fantastiskt bra.

What is a good memory you have involving the music of 10? (MCR)
Vet helt ärligt inte om jag har nått speciellt minne runt just det här bandet. Jag får nog återkomma en annan gång med det :)

Is there a song of 3 that makes you sad? (FOB)
Man blir lite nedstämd av What a catch, Donnie när man ser videon. Speciellt efter allt skit som florerat runt bandet och dess framtid de senste månaderna och när videon släpptes. Men jag blir inte direkt nedstämd av den i ren allmänhet. Det är en väldigt fin låt.

What is your favorite lyric that 2 has sung? (Empires)
“You told me just to breathe, but you stole my breath” och “If hope is a dangerous hole, will you join me?” är två av mina favoriter.

How did you get into 3? (FOB)
Jag hörde This aint a scene... på radion, och gillade den. Youtube:ade deras andra låtar och insåg rätt snabbt att jag gillade vad de gjort innan också, utan att ha vetat om det. Köpte de skivor som kommit ut, och sen hade jag sådan tur att Infinity on high kom ut bara några månader senare så jag behövde inte vänta länge på ytterligare mer musik. Sen bara blev det så att deras musik kom att betyda väldigt mycket för mig. Jag hittade dom väldigt lägligt.

What was the first song you heard by 1? (PatD)
I write sins not tragedies. Gillade låten länge innan jag fick reda på att det var dom som gjorde den.

What is your favorite song by 4? (TAI)
After the last midtown show. Jag kan verkligen inte förklara det, men den är bara totalt underbar för mig.

How many times have you seen 9 live? (All Time Low)
Ingen, än så länge. Hoppas att det ska kunna ändras under sommaren. Fick reda på bara några veckor för sent att de var I Göteborg I September. Det var surt.

What is a good memory you have involving 2? (Empires)
Hahaha... Syftar det på minnen när hela bandet var närvarande eller bara delar av det? ;). Nej, men de flesta minnen jag har är bra. Första gången jag såg dom live tillsammans med Emmy var ju fantastiskt trevlig, haha.

Is there a song of 8 that makes you sad? (Plain White T's)
Sunlight har ett lite melankoliskt sound och är en favorit, men ledsen blir jag inte av deras musik.

What is your favorite album of 5? (Cobra Starship)
Hot Mess.

What is your favorite lyric that 3 has sung? (FOB)
Får köra på standard svaret jag alltid ger på den här frågan för jag gillar mer aller mindre alla deras texter. “the songs and the words own the beating of our hearts”.

What is your favorite song of 1? (PatD)
Northern Downpour. För tillfället iaf.

What is your favorite song of 10? (MCR)
I don't love you.

How many times have you seen 8 live? (Plain White T's)
När de uppträtt, 2 gånger. Utöver det, för många gånger irl för att räkna.

What is your favorite album of 1? (PatD)
Pretty.Odd.

What is a good memory you have cinsidering 9? (All Time Low)
Varför ska jag inte kunna komma på bra minnen till de banden jag får? Det som verkligen är bra med ATL är att jag lyssnar på dom för att bli på bra humör. Det borde väll räknas som ett bra minne.

What was the first song you heard by 8? (Plain White T's)
Hey there Delilah.

What is your favorite cover by 2? (Empires)
Har aldrg hört dom göra en cover. Dock sjöng Al karaoke en kväll på Angels & Kings i somras, men jag minns inte vad han sjöng. Så det kan ju inte räknas.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0