London!




Det som var tänkt att det skulle bli en tre dagars blogg-paus medan jag var i London, har nu sträck ut sig till 8 dagar. Oops. Kan helt enkelt översättas till: jag blev lat och kom ur vanan igen, men nu är jag tillbaka. (Undrar varför det känns som jag säger det här ofta :P )

London var super mysigt. Var verkligen jätte skönt att få en liten paus från vardagen, och allt som hör den till. Jag släppte allt som hade med skolan och stress att göra, och hade det bara trevligt. Karin och Malin är super bra resesällskap, och det är verkligen sjukt kul att prata med människor som delar samma musiksmak. Diskussionerna kring allt från låttexter, producentval, vem som sjunger back-up osv, blir så mycket roligare. Kan även tillägga att vi hade andra, icke-musik inriktade diskussioner också. Anyway, vi gjorde inte speciellt mycket sighseeing, och jag klarar mig utan det helt ärligt. Vi fick en tur när vi kom med bussen in till stan från flygplatsen, så jag har sett de stora grejerna som finns att se. Första kvällen besökte vi en enorm katedral some verkligen var fantastiskt fin. Sen lagade vi mat åt killarna vi bodde hos, som tack för att vi fick bo där.

Dag nummer 2 bestog av en tur British Museum, som även det var enormt. Vi spenderade 2½ timmar där inne och hann bara se en vinge av det. Sen blev det en shoppingtur längs Oxford Street. Blev inte mycket tlll shopping för min del, hittade ingenting. Tillbaka till lägenheten för middag och för att göra oss i ordning för konserten. Vi ville inte ha jackor med oss, inget kul att stå och trängas i så planerade på att frysa medan vi tog oss till och från tunnelbanan och tog på oss hoodies, halsduk och vantar. Malin tog med en liten ryggsäck som vi kunde stoppa ner det i under konserten. Vi frös dock inte, för London hade +grader. Jag vet, udda koncept, men de finns faktiskt kvar ute i världen ;). Hade bra väder hela resan, med sol och ingen snö!

i vilket fall så kom vi fram till arenan 15 min innan det skulle börja. Eller ja, det var vad vi trodde. Insläppet skulle tydligen börja då, och vi hade inga planer på att stå i den väldligt långa kön, så vi gick till en pub som låg intill och tog oss en drink istället. Strax innan 8 såg vi att kön försvunnit och vi gick in. Cobra Starship är fantastiskt bra live. Det finns inget annat att säga om det. Gabe är charismatisk till tusen, och sjukt rolig. Kul grej var att när Gabe stog halvt ute i publiken var det en tjej som drog ner gylfen på honom Han får skylla sig själv när han är som han är :P. Blev massa dans, hopp, sång och självklart fangs-up. En av de få gångerna jag faktiskt dansar offentligt, för det är ingen som bryr sig när man står så pass hopträngt. Kortversionen av det här är: Underbar kväll!

Torsdagen började med frukost på Starbucks. Best ever. Jag körde på frappucino, eftersom det var något vårigare där och då passar det bra med kallt kaffe :). Sen en snabb tur till på Oxford St och sen ut till flygplatsen. Man hade vant sig snabbt vid det goa vädret, och att mötas av -16 i Göteborg var inte mysigt. Jag hatar snö mer nu än vad jag gjorde innan, och vill inget hellre än att den ska smälta bort och våren ska få komma. Jag var även dålig på att ta kort, som vanligt, så det blir bara den här dåliga, (men passande) bild på Cobra...

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0