If it's all I need, I've got stars in my eyes.

Shutter Island visad sig vara mindre läskig än jag trodde den skulle vara. Den lekte dock ordentligt med hjärnan, och fick en tänka 'wait a minute' på flera ställen. Sevärd, om inte annat för Leonardo DiCaprio's insats. Han är en fantastiskt duktig skådelspelare, och han lyckade väldigt bra med Boston-accenten dessutom. Jag stör mig dock något otroligt på den, mycket mer nu än när jag bodde där.

Idag har det blivit en promenad in till stan, där jag träffade Irsa på Espresso House. Blev en islatte för min del, och troligen för första gången i år så frös man inte ihjäl när man drack den. Säkert vårtecken ;). Annat fint vårtecken var att de fått fram möblerna till uteserveringen. Även om de inte är uppställda än så drar det åt rätt håll. Hoppas på fler fina, soliga dagar som idag, så man kan sitta ut med latten snart. Lite varmare behöver det dock bli, och det ska det ju tyvärr inte bli den närmsta tiden.

Blev en tur in i affärerna i Oden, och jag köpte en vit tunn kofta, perfekt att ha både nu i vår och till sommarens kyliga kvällar. Något jag annars verklgien behöver är en bra och fin vårjacka. Kommer verkligen bli för varmt snart att ha den jag har nu, men samtidigt för kallt för enbart en hoodie. Ska kika nästa helg när jag ska till Ullared tillsammans med Anneli.

Efter turen in till stan började jag baka här hemma. Jag erbjöd mina baktjänster inför fikat imorgon hos Anneli, så det har fått bli lite av ett genrep inför tårtbaket till födelsedagen. Får se om det blir ätbart. Ser bra ut än så länge, hehe.


Kommentarer
em

ULLARED?!?!? Finns det plats för mig?;) Sitter hemskt gärna i bagaget om det så behövs;)

Ooooh, behöver också kofta och vårjacka..... O en kamera:D hehe

2010-04-05 @ 14:14:26
URL: http://glasfjarilen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0