Things are shaping up to be pretty odd

Imorse var första dagen då jag tyckte det verkligen började kännas som höst. Luften var sådär lagom kylig, krisp, utan att vara kall, och promenaden till skolan var riktigt behaglig. I skolan blev det sen litteraturanalys av The Hobbit med kaffe för att riktigt få igång tankarna. Och vi kan väll säga att dom kom igång ordentligt mot slutet, och vi gjorde en udda analys av Bilbo, som troligtvis ingen lärare skulle godta som legitim. När vi sen hade diskussioner tillsammans med Åke, läraren, kom han in på det spåret vi varit inne på, fast utan att veta om det eller mena det, och jag bröt ihop totalt. Tillsammans med blickar och fniss från mina kära klasskamrater började jag asgarva, och kunde inte sluta. Gjorde ett tappert försök men när tårarna började spruta fick jag snällt lämna klassrummet för att lugna ner mig lite. Åke var något konfunderad över detta plötsliga anfall, haha. Tog ett par minuter sen ahde jag lugnat ner mig tillräckligt för att komma tillbaka. För att kommentera på hur bra vi var på att komma fram till de tankar Åke ville att vi skulle ha om boken, så kan det sägas att vi allihopa satt som frågetecken idag. Vi hade i alla fall extremt kul + att vi diskuterade Bruce Willis, och det är aldrig fel ;)

Annars har jag inte gjort mycket under eftermiddagen. Läst lite, sett på Melrose Place, dammsugit och gjort en ny bloggdesign. Är inte heller mycket annat jag ska göra ikväll, blir troligen mest att läsa. Kanske ska slå på Idol ikväll, såg precis att det börjar snart. Brukar missa det annars, komma på det när det är ca 10 minuter kvar. Auditions är ju det som är roligast. Dessutom gillar jag juryn, Andreas sår för ögongodiset och Anders är ju bara för go. Laila kan ju även hon vara rätt rolig imellanåt.

Kan även slänga ut att jag letar ny musik och vill gärna ha förslag. Vad som helst är välkommet, men sen får vi se hur mina öron tar emot det :)



Kommentarer
ina-bina

Haha, jag har inget minne av något av tillfällena :P Vet faktiskt inte ens om vi hade biologi på barn & fritid :S



Vad var det för skolresa?

2009-09-17 @ 22:48:23
URL: http://inabina.blogg.se/
ina-bina

Vilken sjö cyklade vi till? Jag minns att vi cyklade (vad som kändes som flera mil) nånstans i typ mellanstadiet eller så, men inte mer... Ändå brukar jag vara den som har ruskigt bra minne, hehe :P



2009-09-18 @ 21:27:47
URL: http://inabina.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0