The worlds she loved will never be the way it was



 

Igår

Idag blir det nog ett lite bättre inlägg än vad det blivit den senaste tiden. Har dock inga planer på att sitta här och göra en sammanfattning av de senaste veckorna, utan det får bli en för helgen bara. Fredagen är väll en bra startpunkt. Skola på förmiddagen, grammatik som jag fattade noll av och sen en ganska underhållande föreläsning om engelsk språkhistoria. Sen bar det söderut med tåget, destination Göteborg och shopping med Emmy. Vi fick oss ett par trevliga timmar med både kläd- och scrapbook shopping, och som alltid massor av tjöt.

Lördagen började jag med att åka med Anneli och Tilde till Vargön för att se på när Tilde hade simskola. Efteråt blev det fika på Överby. Sen hemma försökte jag få lite ordning, så jag vek tvätt och invigde mitt strykjärn som jag köpte för några månader sen. Plockade i ordning i lite skåp och lådor. Sen var det dags att göra mig själv i ordning innan Irsa skulle hämta mig. Kvällens planer var att åka hem till Bojana, och sen gå till en pizzeria med live musik. Jag lockade håret och tog till och med på mig en kjol.

 

Irsa var sen, haha, och sen lyckades vi åka lite vilse trots att vi hade en gps. Eller ja, vilse var vi inte, vi åkte bara i fel riktning. Väl hos Bojana hade vi det jätte trevligt. Så även på pizzerian, träffade flera av Bojo's kompisar och musiken var inte helt fel heller. Drack en underbart god Strawberry Daiquiri. Den vill man gärna smutta på igen ;)

 

På vägen hem åkte vi faktiskt vilse. Igen, trots att vi hade gps. Troligen var vi inte vilse, men den ledde in oss på konstiga små grusvägar, som man till slut inte kunde komma fram på. Massa skog, mörkt och vi visste knappt var vi var. Det var som hämtat ur en skräckfilm. Till slut hittade vi rätt och kom tillbaka till Trollhättan, oskadda.

 

Somnade gott strax innan halv 5 och trodde att jag tittat fel på klockan när jag vaknade i morse och den var halv 12. Idag har annars inte varit speciellt produktiv. Mataffären har fått ett besök, så även tvättstugan och jag har vikit tvätten med en gång den här gången. Sen kom Irsa hit för att se på film. Vi såg Northern Lights med Eddie Cibrian och det var ju att slösa bort 1½ timme av våra liv. Han må vara snygg en den filmen var usel.

 

Nu blir det bara till att läsa lite innan jag lägger mig. Har börjat att läsa om New Moon så jag ska bli uppfriskad på vad den handlar om innan man ser filmen. Har väll kommit en tredjedel men har ju ett par veckor kvar innan jag måste vara klar igen.

 

Titta, det blev ju ett riktigt inlägg den här gången ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0