Christmas spirit, my way ;)

Snodd från Jennie.

Skulle du kunna tänka dig att jobba på julafton?
Visst. Har faktiskt gjort det innan, när jag bodde i Usa.

Bakar du något till jul? isåfall vad?
Har gjort godis med choklad, cashewnötter och cornflakes ett par gånger tidigare och sen pepparkakor och lussekatter. Men i år blir det inget sånt.

Vilket föredrar du, lussekatter med eller utan russin?
Med russin, ingen saffran.

Vill du ha egenproducerat julgodis eller köpt?
Helst ska det vara hemmagjort. Sen behöver det inte vara jag som gjort det ;)

Knäck eller ischoklad?
Knäck.

Hur ser din adventsljusstake (den man tänder varje söndag) ut?
Har ingen.

Fönsterprydnad , stjärna eller elljusstake?
Har en adventsljusstake, vit tror jag den är, som kommer upp om ett par veckor.

Vill du ha julkort med brevbäraren eller som e-post?
Med brevbäraren, det är alltid roligare.

Vilka färger har ni till jul? Klassiskt röd/grön/vit? Guld/isblå?…eller vad?
Jag har inget färgtema. körde på alla färger när jag var liten dock.  

När julpyntar du hemma?

Helst inte alls, men ljusstaken och mina snögubbar kommer väll upp i mitten av December i år, troligen.

Har varje julprydnad sin bestämda plats år ut och år in?
Nja, ljusstaken hamnar ju för det mesta i fönstret men inte det andra.

Vad bara MÅSTE hänga/finnas i granen?
Ljusslinga, stjärna och kulor. Jag är även väldigt förtjust i glittret.

Har du ett färgtema i granen?
Har ingen gran, så det blir lite svårt.

Levande gran eller plastgran?
Levande ser bättre ut men barren är inte så kul. Men som sagt, jag har ingen gran hemma hos mig.

Hur ser din julfrukost ut?
Helst risgrynsgröt.

Brukar du göra något aktivitet på julafton, t.ex. gå en promenad, spela sällskapsspel osv.?
Nej, inte vad jag minns iaf.

Dricker ni köpeglögg eller hemmagjord?
Köpeglögg

Vilken glögg brukar du dricka på jul om ni köper den?
Blossa, skulle jag gissa på.

Vad av dessa saker brukar ni ha i glöggen, mandel, hasselnötter eller russin?
Mandel och russin brukar det finnas.

Finns det någon frukt som är ett MÅSTE till jul?
Nej.

Vilken är din favoritjulskiva?
Arvingarna's Jul, från typ '95-'96. Då visserligen bara de låtarna som Arvingarna sjunger, hurm.

Vilken är din favoritjullåt?
Julen är här. Problemet är dock att det inte finns någon version att få tag på som varken Tommy Körberg eller Carola sjunger på. Det är verkligen en letdown.

Vad skulle du inte vilja vara utan på julbordet, vad är ett absolut måste?
Mammas bröd och julmust. Gillar inte direkt julmat.

Nämn tre rätter du lagar helt själv till julbordet?
Jag skulle kunna laga allt som ska vara på ett julbord men har inte varit tvungen än. Vet inte vad som kommer falla på min lott i år än.

Föredrar du vörtbröd med russin eller utan?
Föredrar inte vörtbröd alls. Men jag gillar russin.

Risgrynsgröt eller Ris à la malta?
Risgrynsgröt är godare, men jag gillar Ris à la Malta också.

Vill du ha dopp i grytan eller inte på julbordet?
Inte.

Dricker du julmust eller mumma till julbordet?
Julmust.

Vilket är ditt bästa julrecept som du har fått av din mamma eller svärmor?
Vet inte om jag fått nått.

Tittar du varje år på Kalle´s julafton?
På senare år har det väll inte blivit så mycket tittande på det för min del, men det har stått på för barnens skull.

Vilken snutt är favoritsnutten ur Kalle´s julafton?
Tjuren Ferdinand.

Har du sett Karl-Bertil Jonsson's jul?
Nej.

Har ni tomte hemma?
Ja, nu när det finns yngre barn igen. Tror dock inte att det var någon förra året, men sen så var hela förra julen lite annorlunda ;).

Köper du julklappar till många?
Ingen.

Tycker du att det skall vara julklappar till alla eller bara barnen?
Det är trevligt att ge bort saker, så jag hade gärna gjort det till alla, men tyvärr fungerar inte det med min budget.

Tycker du att julklapparna skall vara inslagna i affären eller vill du göra det själv?
Spelar ingen roll. Men jag tycker det kan vara kul att slå in saker.

Enfärgat julklappspapper?
Beror på mönstret. Finns ju en del fina.

Roligast att få i sin julklapp?
Något som har en fin tanke bakom sig.

Vad skulle den ultimata julklappen vara till dig i år?
Ingen aning, har inte ens tänkt på det.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0