Sunday Night Music #8

Vegas Skies - The Cab




Den här låten är så himla fin, speciellt melodin. Den blir så underbart härlig i refrängen när han drar ut på tonerna på "take your time" och som jag hör det går upp en ton för varje ord. Jag är ju inte så haj på riktigt musiktermer och vad som verkligen är upp och ner i toner och skalor och sånt, men ni hör ju vad jag menar.  Den får mig att tänka lite på I'll be med Edwin McCain som också är fantastiskt fin.

The Cab har överhuvudtaget gjort ett fantastiskt album i Whisper War. De flesta av låtarna där är mer up-tempo och väldigt glada i musiken, även om texterna säger något annat. Bounce är en favorit hos mig, men det är mycket pga av ett internt skämt, eller ja, solo skämt kanske man ska säga, bara jag som är med på det., haha. Och jag har ingen aning om hur videon är, för jag kan inte kolla på YouTube längre, av idiot anledningar som är en annan historia, men jag hoppas att lkudet är okej i alla fall. Det är ju det som är det viktigaste.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0