Leave us one more weekend

Har egentligen ingen lust att sitta här och skriva men det är väll bäst att göra det så att det inte blir för långt mellan uppdateringarna. Så helgen får bli dagens update.

Lördagen spenderades först med att åka ut till Ikea och Woodfield mall. Det skulle blivit en snabb tur ut dit men det blev det inte. Vi åkte runt 10 och var inte hemma förrän efter 3. Jag hittade en soffa jag gillade på Ikea, som jag inte sett innan. Synd bara att den ligger precis på gränsen på min budget till en soffa och att jag inte kommer ha råd med den förrän typ april nästa år. Men den är verkligen en av de få soffarna jag sett som jag verkligen gillat, så det är ett gott tecken.

När vi kom hem la jag ig ner och tog det lugnt. Hade inte sovit speciellt bra på natten så jag var helt slut redan. Strax innan 6 satte jag mig på bussen för att åka ner till stan och träffa Ida och några av hennes kompisar. Till slut hamnade vi nere på Navy Pier och käkade middag och tittade sen på fyrverkerierna. Vid 11 tiden gick vi på bio och såg Harry Potter filmen. Jag tyckte den var helt okej, var nog egentligen lite för trött för att få den bästa uppfattningen. Men den fanns en hel del väldigt bra grejer emd den och sen en del mindre bra. Hjälpte väll inte heller att jag var på totalt fel bok halva filmen och fattade inte varför vissa saker hände, men till slut kom min hjärna också ikapp :P. Efter filmen bar det av hemåt och jag var hemma strax innan halv 4 på morgonen. Jag hade i alla fall jätte trevligt, var kul att umgås med lite nytt folk.

Söndagen blev en slappardag. Kollade på tv och latade mig. En snabb tur till Homegoods och Target bara. Inhandlad en wokpanna, med ett underbart rosa handtag ;). Ska bli kul att laga mat i den, se om det blir någon skillnad mot en vanlig stekpanna. 

Idag har varit en lugn dag. Barnen körde sin vanliga grej och stängde in sig i sitt rum, och jag fick inte komma in. Så jag organiserade böcker, skåp i köket och tvättade. En snabb tur till biblioteket för att lämna tillbaka böcker, posten och sen mataffären är det enda vi gjorde utanför huset. Imorgon blir det ytterligare en tur till stranden om vädret tillåter. Min rygg har flått och för första gången har jag förlorat färg på det så det behövs lite mer sol på den..


Kommentarer
em

Haha ne jag känner la också att den där laseroperationen kommer få vänta.. ett tag. Minst sagt:P Men det är en prioritering iaf;) Kanske har råd med ett öga först, o så andra några år senare;)

Btw, guess what?? Mina solglasögon är återfunna!!:D Dem låg i pappas bil;)

Vad var det för soffa du hittade? Vad heter den?=)

2009-07-21 @ 10:01:39
URL: http://glasfjarilen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0