You only see what I let you see

Började dagen med litteraturseminarium i skolan. Något som var helt okej i sig, vi sitter ju mest och pratar om det vi läst, utan att någon sitter och har stenkoll på att man säger rätt saker. Det är betydligt bättre än att veta att allt man säger bedöms. När det var återsamling tjötade dock läraren på om allt mellan himmel och jord som inte hade med det att göra och höll även på ett par minuter efter vi skulle slutat.

Sprang typ ut från skolan för att hinna kika lite på Alwa men istället blev det beslutat att jag skulle fälja med hem till mamma istället. Så sagt och gjort, in i bilen och iväg till Edet. Blev en fika tillsammans med allihopa och jag fick gosa med Alwa. Hon är mysig även när hon gnäller lite. Inte som förr när man kvickt gav tillbaka bebisen till mamman så fort det var minsta lilla pip.

Sen åkte familjen Hellner hem och jag följde med mamma till affären. Vi åt middag och innan jag begav mig hemåt igen hann jag ringa till Helen och tjöta lite. Blev som det brukar prat om sommaren och jag bara toklängtar. Att det ska behöva vara 5 månader kvar, känns evighetslångt. Ikväll ska jag försöka hitta en film att se på och imorgon blir det plugg. Ska verkligen bli skönt när den här urtråkiga kursen är klar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0