Sunday Night Music #5

6 Months - Hey Monday



Så den här veckan blir det en låt från Hey Monday, som tidigare hette Blake, kanske är någon som känner igen dem redan från den tiden. & Months finns med på deras skiva Hold On Tight, som släpptes i 2008. Den är absolut lika bra som bara den här låten, men de flesta låtarna är inte lika avskalade som denna. Cassadee's röst ger deras musik en edge som gör att de sticker ut från liknande band.

Dags att bli lite personlig då, och det finns stora chanser att det smyger sig in mycket engelska, som vanligt. För mig så representerar den mycket av det jag känner inför Usa och de jag lämnade efter mig där. Hade det varit så att jag hört den här under min tid där, hade den lika gärna kunnat vara om de jag saknade här i Sverige, så enkelt skulle det kunna vara att byta på det. Texten: Months going strong now, and no goodbye är lite hur det känns just nu. Som om trots att jag sa mina goodbyes till alla där så är det som om det är oavslutat. Att jag behöver se allt igen för att verkligen kunna se framåt och stänga det kapitlet. So yeah, det får räcka. Skulle kunna göra en extremt lång utläggning och analys om hela låten och allt den säger mig. Men det finns det ingen som vill läsa igenom, om ni ens kommit så här långt.

Men 'ven om ni inte orkade läsa, lyssna på låten, det är den värd.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0