What you do on your own time is just fine

Idag har timmarna åter igen flugit fram och jag kan inte förstå att klockan redan drar mot 6. Morgonen började med besök av mamma, moster och syster. Synd och säga att man behövde ställa klockan till det, eftersom de skulle komma vid 10 tiden. Fika med gårdagens bakverk och massa tjöt. Åkte sen med Anneli över till Överby, trots att jag var där igår. Hon behövde ju sällskap.

När jag kom hem började jag fixa lite med middagen, blev samma goda soppa jag gjorde för ett par veckor sen. Kände verkligen för nått starkt idag. Satte mig i soffan och kikade på film medan jag åt. Kändes verkligen höstmysigt med varm soppa, och ganska så mörkt och en film. Hade jag haft några ljus kvar hade jag tänt dom också. Anledningen till att det redan var mörkt vid den tiden var regnet. Regn, regn, regn. Mina förhoppningar sen häromdagen har ännu inte slått in. Vem vet när vi får se sol igen.

Imorgon är det skola igen. Kvällen innan känner jag mig aldrig speciellt pepp för det men sen vet jag att det oftast är välsigt intressant. Upp tidigt och iväg. Får försöka göra det utan att tänka för mycket. Och försöka komma i säng i tid ikväll, har blivit för många sena kv'ällar på sistonde.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0