Like I'll never be the same

Kan kanske ge lite mer detaljer om konserten for er, som sakerligen inte ar ett dugg intereserade men jag kan bara inte lata bli. Var ju som sagt sena fran Emmys hus, och sen var det en hel del trafik, var precis varsta tiden att aka pa som vi skulle. Sen akte vi aven vilse, eller inte direkt vilse eftersom vi visste vart vi var men det var inte dar vi skulle vara. Vi kom iaf 10 minuter innan det skulle borja. Eftersom alla biljetter var General Admission fick man valja vart man ville sitta/sta och eftersom vi var sena sa fick vi snallt stalla oss pa golvet. Var ratt sa ledigt att sta och vi sag scenen valdigt bra. Efter forsta forbandet, Cute is what we aim for, hade det helt plotsligt blivit mycket trangre och vi hade pa nagot satt kommit en bra bit narmare scenen. Forband nummer tva var, Plain White T's, de var verkligen jattebra och fick igang publiken ordentligt. Att hora Hey There Delilah live var riktigt kul, speciellt nar hela publiken sjong med. Tredje och sista forbandet var Gym Class Heroes, mycket underhallande show, aven om huvudpersonen ar en ratt udda person. Saknade dock Good Vibrations, min favorit lat med dom, men man kan ju inte fa allt..

1  2

1. Plain White T's
2, Gym Class Heroes

Efter alla forbanden sa var vi annu narmare, utan att ens forsoka, Var extremt trangt, och man hade inget mer val an att folja med trycket. Svetten bara rann och fotterna varkte men i slutandan var det sa vart det. Eller man behovede inte ens vanta till slutet for sa fort Fall Out Boy kom ut pa scenen tankte man inte pa det mer. Stog verkligen pa ratt sida av scenen, den sidan Pete star pa mest, :). Pete sjalv hade visserligen brutit foten 5 dagar tidigare och hade pa sig en stodgrej pa vanster benet. Sa det blev inte mycket av hans vanliga scenshow, men det gjorde inte sa mycket. Han stog stilla mycket mer sa man fick bra bilder pa honom. Efter ett par latar insag jag och Emmy att det bara var ca 3 personer framfor oss till forsta raden och gav oss fan pa att vi skulle ta oss dit. Det var inte det lattaste men vi kom fram tillslut och wow, vilken utsikt.. Och vilken kansla att verkligen sta dar, musiken pumpas in i blodet och bara njuta. Sen nar nar ar mindre an 2 meter fran Pete Wentz, sa bankar hjartat ratt sa hart..:). Sen att min kamera inte ar av hogsta kvalitet ar anledningen till att det inte ser ut som om vi verkligen ar sa nara som vi verkligen var. Och sen ar de som vanligt suddiga, inte for att det gor mig nagot, jag kan fa fram bilderna bara genom att blunda. De avslutade som alltid med Saturday och vi blev nedragnade med konfetti. Efter det underbara var slut samlade jag pa mig en del som ska hamna i min scrapbok..

Emmy blev aven hon helt tagen av Pete, hur man nu inte kan bli det. Var ju forsta gangen hon sag honom overhuvudtaget, och vilket battre satt an att gora det live? Jag har fortfarande lyckokanslan kvar som konserten lamnar efter sig. Och jag vet hur sjukt det an ma lata, hur dum jag an framstar som men alla kan ju inte forsta, sa blir jag bara sa underbart glad av att se FOB. Att kanna energin dom utstralar, att sjunga med i latarna jag annars bara hor i bilen, att kanna mig sa levande och sa hel. For det gor jag, jag kanner mig verkligen som en hel manniska efter det har. Och jag forstar att alla inte kan forsta, att de flesta inte ens ar i narheten av att forsta, men for mig ar det bara sa underbart. Jag vet inte mer hur jag ska forklara det.

Det ar blev verkligen langt, var kanske inte meningen att det skulle bli sa har lagnt, men nar jag val borjat sa ar det svart att sluta. 13 December kanns inte allt for plagsamt langt bort, da blir det FOB igen. Sen hoppas jag av hela mitt hjarta att det ska hinna bli en konsert till innan jag aker till Sverige igen nasta sommar, for efter det minskar chanserna att se dom live med extrema mangder. Sa please, please, please....

                                               1  2  3  
                                                                 4  5

1. Skynket som foll ner nar bandet val kom ut, med temat for konserten, baserat pa en barnbok av Maurice Sendak. 2. Joe och Andy, alldeles i borjan, kan se att jag star langre ifran an vad jag gor senare.
3. Pete sager at alla media att "F*ck themselfes", lite mer forklaringen och andra battre ord forekom ocksa..
4. Mer Pete :), kan se hans stodgrej till foten..
5. Narbild pa Pete, bra synd pa kamerakvaliteten ma jag saga. Gillar verkligen hans frisyr aven om manga tycker han borde klippa sig..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0