26 Januari

Sista dagen av training school gick bra den med. Var enda momentet som var nytt för mig och det känns ganska bra att vara cerifierad i första hjälpen och hjärt- och lungräddning även om jag redan visste hur man gjorde. Eftermiddagen som spenderades på guidad tur i New York City var extremt kall. Ingen ville vara utanför bussen så det var snabba stopp längs vägen men det var kul att se staden igen. Den egna tiden spenderades på Olive Garden på Times Square med två tjejer från skolan. Var super trevligt och vi frös inte. Sen gick vi i lite affärer, köpte kaffe och gick sen till bussen som tog oss tillbaka till skolan. Kom i säng alldeles för sent och vaknade alldeles för tidigt i går morse.
 
Bussen upp mot Boston var verkligen en upplevelse i sig. Först och främst fanns det knappt någon värme utom för föraren så det var till att sitta och huttra i 6½ timme. Sen var chaffören super otrevlig och ville inte låta oss stanna för att gå på toa och köpa lite lunch. Men det gjorde han till slut iaf. Ovanpå detta så exploderade brandsläckaren mitt under resan. Helt plötsligt hörde vi ett konstigt ljud och sen var hela förarkupén full med vit "rök" som spred sig bak till oss. Vi fick ju panik och trodde helt ärligt att bussen brann och att vi skulle dö där och då. Visade sig att det inte var någon fara att köra vidare och vi kom som sagt fram efter lite mer än 6 timmar. Jess hämtade upp mig och vi åkte och fixade en mobil till mig direkt. Valde att ha en smartphone så jag slipper sakna var jag hade i Sverige, den lilla extra kostnaden gör ingenting. Barnen kom hem ganska sent från B's fotbollsmatch men det gick i alla fall bra att träffa dom. De har verkligen blivit så stora och det är svårt att släppa bilden jag har av de som mycket yngre. Men det ska väl inte ta lång tid innan man har vant sig vid att de faktiskt kan prata och göra många saker på egen hand numera.
 
Idag har jag packat upp. Garderoben är så stor att den ekar just nu. Kommer nog kunna ändras snabbt. Sen pysslade jag och R med hennes present jag hade med mig och spelade spel. Följde med på B's sista basket match där det åter igen var svårt att greppa faktumet att han har blivit så stor. Nu sittar jag här, har precis druckit en kopp kaffe. Ikväll blir det barnvaktande med Alex och hennes kompis som är här. Ska nog inte bli allt för jobbigt.
 
Au Pair Training School
Central Park
Times Square


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0