Årslista - 2013

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Besökte Mexico. Försöker komma på något mer men tråkigt nog så kan jag inte minnas att jag provat något nytt direkt. Jo, Mezcal som är en variant på Tequila typ. Gjord på en annan sorts agave planta än Tequila.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Tror inte jag gav några i år faktiskt. Kanske dags att lägga ett nytt i år. Ett som är uppnåeligt och får mig att prova nya saker, eftersom det inte har varit en stor del av detta året.


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, Malin och Eric samt Kristina fick varsin liten flicka.  

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej. 

5. Vilka länder besökte du?
Sverige, England, Usa och Mexico.

6. Är det något du saknade år 2013 som du vill ha år 2014?
Stabilitet. Eller ja, är ju svårt att säga att jag saknat det egentligen då jag vetat precis vad jag ska göra och hur det kommer gå, men samtidigt så har det varit temporärt. Vet ju även att 2014 till viss del verkligen inte kommer bli stabilt så det känns lite meningslöst att ens hoppas på det.

7. Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?

Datum och datum, händelser känns väll mer som att jag kommer minnas. Resan till Mexico, när jag fick reda på att Fall Out Boy var tillbaka, de fina konserterna, roadtripen till Rochester när Rikke och Paty skulle försöka öppna ölflaskor utan öppnare, haha. Ja, det har vrit många fina dagar unde 2013.

8. Vad var din största framgång 2013?

Att jag (till stor del) har funderat ut vad jag vill med livet. Alltså, inte ner till alla detaljer såklart men på det stora hela vart jag vill ta vägen efter efter att min tid som au pair är över. Och att jag känner mig nöjd med det valet, något jag inte alls trodde jag skulle göra.

9. Största misstaget?

Att jag totalt tappade motivationen att äta hälsosamt och träna. Det började bra men fy vad det har gått åt helvete. Är mycket besviken på mig själv över att jag har så dålig självdisciplin att jag nu är tillbaka på ruta nr 1.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Kul grej, ett av blåmärken jag fick hösten 2012 har jag fortfarande kvar. Det blev tydligen permanent. Har väl lyckats med att vara förkyld ett par gånger, fick kanske feber i våras någon gång men för det mesta ganska friskt i år. Avslutade året med att bränna mig ordentligt på ugnen. Kommer bli ett fint ärr.

11. Bästa köpet?

Måste nog bli min platta tror jag. Den är välanvänd vid det här laget. Mammas flygbiljett hit var också en bra investering och det var kul att få göra henne glad. Som alltid tycker jag att alla konsertbiljetter är fantastiska köp ;)

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Flygbiljetter tror jag. Känns som om det är standardsvaret år efter år för min del. Konsertbiljetter och kläder är annars något jag lagt en del pengar på. Kläder brukar inte komma så högt upp men när man inte har någon hyra längre så kan man faktiskt slösa en del på det ;)

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Oh, gud ja! Finns så mycket som har gjort mig så glad i år, mycket tack vare alla fina vänner jag har. Musiken har som alltid gjort mig glad, har varit ett bra år på den fronten också. Och även om B och R driver mig till vanvett emellanåt så har dem även gjort mig så underbart glad ibland.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2013?
Vet inte om det finns någon specifik låt som faktiskt kommer känns ”oh, det här var 2013!” så som det oftast finns. Har mest lyssnat på alla de nya album som kommit ut och då står inte alltid en låt eller två ut så mycket. Det var svårt i år, svårare än tidigare.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Beror ju lite på vilket år man jämför med. Skulle nog säga ledsnare. Vilket inte ger en bra representation av året egentligen. Om 2012 var en roller coaster av känslor så var 2013 mer en rak tågbana. Kom en kulle eller två men de riktigt stora topparna och dalarna dök aldrig upp.

16. Vad önskar du att du gjort mer?

Haft mer självdisciplin och tränat, tränat, tränat. Ville nog egentligen ha rest lite mer också.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?

Ätit. Klagat. Deppat.

18. Hur tillbringade du julen?
Jobbade mestadels av julafton, sen middag med Rikke och Nellie. Juldagen firades med värdfamiljen här hemma.

19. Blev du kär i år?
Nej

20. Favoritprogram på TV?
Supernatural, för andra året i rad.

21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Hatar är lite för starkt. Finns personer jag ogillar ganska mycket, men ingen som jag verkligen hatar (låter förra årets stå kvar för det stämmer än).

22. Bästa boken du läste i år?

The Maze Runner triologin.  

23. Största musikaliska upptäckten?
Eh, jag tror inte jag har lyssnat på någon ny artist alls. Har känt mig så nöjd med alla mina favoriter som har släppt nya album.

24. Något du önskade dig och fick?

Tog bara 3 år men jag fick ju min Fall Out Boy återförening, och jag kunde gå och se den! Två gången till och med. Skulle gissa på att jag även ville ha ett nytt Panic album, det fick jag med. Något jag verkligen ville var att få se Butch Walker live, vilket jag även det fick äran att göra i år. Så, ja önskningarna gick bra under 2013.

25. Något du önskade dig men inte fick?

Jag vet faktiskt inte. Miljonvinsten ekar i sin frånvaro, så kanske den? ;)

26. Årets bästa film?
Silver Linings Playbook. Den är bara så bra. Gillade även Les Mis, som jag nämnde redan i förra årets lista men SLP är för mig helt fantastisk. Jennifer Lawrence gör verkligen sitt bästa framträdande.

27. Vad gjorde du på din födelsedag 2013?

Jobbade. Jag och barnen gick ut på frukost för de hade vårlov. På kvällen träffade jag ett gäng vänner på en bar/restaurang och fick gratis tårta som var supergod. Kvällen efter firade jag med middag tillsammans med värdfamiljen.

28. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

;Mycket saker. Men det är onödigt att sitta och tänka på det nu. Vill mest bara se framåt och försöka komma in i 2014 med en positiv inställning och hoppas på det bästa.

29. Hur skulle du beskriva din stil år 2013?

Bekvämt och ledigt. Inte funnits mycket att klä upp sig för och man har tagit sedan dit man kommer. Mjukiskläder dygnet runt var inte ovanligt.

30. Vad fick dig att må bra?

Alla fina vänner, värme, resor och musik.

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Antingen Jennifer Lawrence eller Demi Lovato.

32. Vem saknade du?
Alldeles för många! Har under 2013 (nästan) kommit tillfreds med det faktum att jag alltid kommer sakna vissa människor, oavsett vart jag befinner mig och det är inte så mycket att göra åt. Hårt men sant. 

33. De bästa nya människorna du träffade?

Har träffat så många fina människor i år. Det har verkligen varit något av det bästa med att åka som au pair igen. Men för att hålla det lite kort så får jag nog säga Rikke och Paty. Utan dom hade detta året verkligen inte varit det samma, och inte heller mitt liv. Så glad att de finns där – i år och i framtiden!

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0