Dag 4

Dag 4: Min favorit bok

A Walk To Remember av Nicholas Sparks

Sedan första gången jag läste den boken, så har den varit min favorit. Tårarna sprutar lika mycket varje gång, och sidorna är numera lite lätt vågiga på sina ställen. Det är fylld med klichéer, och ploten är genomskinlig på många sätt och välanvända i sånna här böcker. Men det är lite som med Titanic, den är speciell. Nicholas Sparks har skrivit mängder av mer eller mindre likadana romaner, de följer alla en mall som han har gjort för sig själv, och jag har läst väldigt många av dom. A walk.. är dock den som han troligen har lyckats bäst med språkligt, enligt mig i alla fall. Det är ju lite hemskt att jag inte uppskattar de så kallade klassikerna mer, utan att man sitter med en favorit bok som är en sappy kärleksroman :P


Kommentarer
syrran

Ja den filmen kan man ju inte se utan att ögonen vattnas rejält!

2011-01-06 @ 13:48:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0