We've started breaking ground on a new frontier. Don't ask me why, you already know.



Lördagen började med besök av Anneli och barnen. Blev fika, och busarna sprang runt  och lekte inne hos mig. Sen åkte Anneli iväg för att storhandla och jag fick sitta barnvakt. Vi gick iväg till ett dagis i närheten för att leka ute i det fina vädret. Bästa var väl att Alwa har insett att jag inte är så hemsk, och kan vara utan sin mamma numera. Massor av gungande och en hel del lek i sandlådan hann det blev innan Anneli kom tillbaka och vi gick hemåt.

Efter att dom åkt hem började jag lite långsamt göra mig iordning för att bege mig mot edet och sedan mot Göteborg. Träffade Jennie vid affären innan vi hämtade upp Daniela och begav oss mot Kristina. Blev ett par trevliga timmar hemma hos henne innan vi försökte hitta till stället vi skulle. Väl där blev det spelning av Alpha, och de har verkligen blivit bättre på scen, jämfört mot 2 år sedan. Kul att se att det går framåt för dom. Natten tillbringades på Jennie och Viktor's mycket bekväma soffa.

På söndag förmiddag gick jag ner till mamma för att vänta på bussen. Fick sytt till en garding att hänga framför fönstret i dörren, så man slipper ha lampan som är utanför rätt i ögonen när man försöker sova. Dock var jag inte helt säker på måtten av fönstret så jag chansa lite. Gick sådär, haha. BLev lite för kort, och man kan lätt ha den bredare för att få mer rynkor. Men det duger fint så länge. Märkte dock att mina skills på symaskinen verkligen har gått utför. Jag som brukade vara riktigt duktig på det där i högstadiet. Men det avr ju ganska många år sen nu, så det är väl inte allt för konstigt att man är sämre på det nu. På kvällen var Irsa över på middag och film. Vi såg Vampires suck, och helt ärligt var den nästan bättre än filmerna den är parodi på, haha. Blev en hel del goa skratt i vilket fall.

Fick en kommentar som undrade hur jag gillar mina nya telefon, och jag måste säga, jag är väldigt nöjd än så länge. Tog ett tag att lära sig hitta runt på den, och vissa saker är ltie svårinställda innan man hittat vart man gör det. Och att avsluta ett samtal är ibland lite bökigt. Men det är väldigt behändigt att alltid ha internet med sig.

Idag har jag suttit ute i solen och pluggat. Försöker att hålla kvar solbrännan så länge som möjligt, och nu har jag nog förlångt den iaf med ett par dagar :P + att man faktiskt fick läst lite till i förväg, vilket alltid är bra för min del. Nu ligger jag mest och kollar på tv, känner att jag gjort något nyttigt redan och kan göra det. Har även städat hela lägenheten. Väldigt händelserik dag, haha. Imorgon är det skola igen, och kanske även Göteborg för att träffa Emmy. Det är ju alltid trevligt :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0