Imorgon är det vår

När jag var yngre envisades jag med att den 1 Mars var det faktiskt vår eftersom det är en vårmånad, och det var dags att inviga vårskorna. Spelade ingen roll om det så var en meter snö ute och -10, vårskorna skulle på. Mamma brukade vara ganska så arg varje år, men trots det gick jag hemifrån i nya skor. Imorgon ska det inte bli fint väder, så jag tjuvstartade idag när det är strålande solsken och ett par plusgrader. Tog dock inte mina nya skor, men tunna tygskor blev det allt. Jag längtar tills den riktiga våren kommer, då man kan kasta vinterjackan och ljumma vindar kommer tillbaka. Det lär väll dröja ett tag, men jag ska försöka vara tålmodig.

Igår var jag hos Anneli på eftermiddagen. Vi gick på promenad med Tilde och Alwa medan Niklas och Eskil var i affären. Tittade på skogsmaskin och klappade får. Jag tog även fina kort på dem som jag har tänkt att lägga upp, måste bara fixa lite i Gimp innan. Kommer lite senare.

Idag var det tenta igen på morgonen. Var absolut inte orolig inför det idag, att skriva en uppsats av den sorten är inte speciellt svårt för mig, även om jag inte hade förberett mig så mycket som jag hade kunnat. Jag blev riktigt nöjd i vilket fall. Efteråt gick jag och Irsa till Espresso House, mest för att jag var sjukt sugen på en mocha latte. Tog en sväng förbi stadsbiblioteket och jag lånade två böcker. Det var första gången jag var där och jag är väldigt imponerad av deras utbud av böcker på engelska. Ska göra ytterligare ett försök på att läsa verk av klassiska författare. Brukar tröttna på deras sätt att skriva och inte tycka att böckerna är speciellt bra. Den här gången ger jag mig på Hemingway, får se hur det går.

När jag kom hem började jag städa. Dammade för första gången på länge, vattnet var svart, hurm. Tvättade även mina fönster. Har haft ett störande handavtryck på utsidan av det i vardagsrumsdelen, så det avr verkligen dags att få bort det. De är väll rena i 2 timmar skulle jag gissa, speciellt eftersom Donnie brukar ställa sig på bakbenen och slicka på dem. Jag vet, han är inte riktigt som alla andra katter.


Kommentarer
ina-bina

Då ska du se hela magen! Den är stor och jätterund, och om den är rund brukar man ju säga att det är en flicka. (Bäst för den!!!) :P



Men vi får väl se. Vi är tre som tror på en flicka och en på en pojke - Magnus! Han verkar dock mest tro att det är en pojke för att han VILL att det är en pojke ;)

2009-02-28 @ 16:31:01
URL: http://inabina.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0