Cookies and Shoes

Både Sara och Irsa kom igår och jag hade var huslig och bakade chocolate chip cookies till fikat. Vi satt coh pratade i en massa timmar och hade det allmänt trevligt. Visserligen fick vi inte pluggat mycket alls, men det hade jag inte räknat med heller. Efter att de gått började jag kolla på Twilight igen, mindes ju inget från första gången och ville jämföra med boken nu när jag läst. Tycker samma som innan, filmen är inte speciellt bra. Har man inte läst boken är det en hel del som man inte förstår i filmen och det är alldeles för mycket som saknas, enligt mig i alla fall. Jag är dock envis och vill se filmen i bra kvalitet, så jag ska se den igen efter den kommit ut på DVD. Mycket för att jag vill se hur det ser ut när Edward går ut i solen, ser ju ingen skillnad på de versionerna jag sett, haha.

Idag hade jag skola på förmiddagen. Var bara massa tjöt om praktiken och vad Överby och vi gick och kikade där en stund. Köpte även ett par nya vårskor, som jag hittade sist jag var där med Anneli. Ett par lila canvas skor, liknande converse. Har suktat efter orginalen sen någon gång i höstas men de är så sjukt dyra, så jag vet att jag aldrig kommer ha råd med dom. Det enda är att de hade är hi-tops, gillar lo-tops bättre men det fanns inte. Snygga är de i alla fall, och bekväma. Kommer dock behöva vänta ett tag med att använda dem, snöar ju varenda dag nu för tiden. Sån skit.

Ikväll pysslar jag med en ny bakgrund till datan och kikar på American Idol.


Kommentarer
maria

det lustiga med edward när han går ut i solen är att det är meningen att han ska glittra jättemycket enligt boken, och visst han glittrar allt litegrann (såg det när jag såg den på bio) men mest utav allt så klinkar han liksom som en hel kristallkrona! :S det gör han ju verkligen inte i boken!



och jag kan hålla med dej om att det är mycket som fattas i filmen, exempelvis blodprovs-scenerna när bella svimmar och edward bär henne till skolsyster och allt det där, det saknar jag jättemycket!



visst, filmen har en massa fina delar men nu ser jag den mest bara för att jag är så sjukligt besatt av böckerna att jag bara måste få ta del av de på mer sätt än i bokform! ;)

2009-02-19 @ 20:13:41
URL: http://huddleformation.blogg.se/
ina-bina

Åh, så bra! :D Blev änna lite orolig där ett tag... Förlåt bara att det dröjde så :/

2009-02-19 @ 22:35:08
URL: http://inabina.blogg.se/
em

2009-02-20 @ 09:18:23
em

haha aj fan, de va ju inte de bästa, då får ja la komma till dig i april då..:( Men saknar dig juu, de känns som att de e för lång tid..:S

O för en gångs skull (eller kanske andra gången då då..) Håller jag med dig: Sabla snö! Nu össnöar de här igen..:S O ja ska ut med tidningar inatt..:P Puss

2009-02-20 @ 09:20:09
URL: http://glasfjarilen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0