2009



1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Det finns säkert mycket jag aldrig hade gjort innan men som jag gjorde under året. Det enda riktigt konkreta jag kan komma på är att jag tog dans-aerobic i våras, haha.
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Gav aldrig några, så på ett sätt kan man ju säga att jag höll dom.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej.
4. Dog någon som stod dig nära?
Nej
5. Vilka länder besökte du?
Sverige, Usa, och Tyskland, om en mellanlandning räknas.
6. Är det något du saknade år 2009 som du vill ha år 2010?
Nytt album från Panic at the Disco, haha. Och det bör väl komma nu till våren om dom inte segar ännu mer.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
Hela Juni-Augusti, haha. Nej, men Blink-182 konserten och den kvällen kommer jag minnas. 26 Augusti finns nog även den inpräntad i mitt minne rätt bra.
8. Vad var din största framgång 2009?
Att jag lyckades klara skolan. Det är alltid en framgång när jag klarar något där. Sen hade jag väl en del personliga framgångar också, som känns väldigt bra.
9. Största misstaget?
Kan inte minnas några misstag, så om jag gjorde dom så kan de ine varit så stora om jag inte ens minns dom.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Var ordentligt sjuk i Februari, men annars har det mest varit lite förkylningar. Vet att jag skadade tummen någon gång i våras också, men jag minns inte hur.
11. Bästa köpet?
Flygbiljetten till Chicago.
12. Vad spenderade du mest pengar på?
Hyra.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Oh ja! Alla konserter och shower jag såg i somras, bland annat.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Open Happiness kommer påminna mig om bilfärderna till praktiken i våras. Jag och Irsa skruvade upp volymen och sjöng med för full hals, för att få upp humöret på morgonen. Pete Wentz is the only reason we are famous och Good girls go bad med Cobra Starship, som jag, Marcus och Nicke hade allsång med i bilen under sommaren. Hela albumet Howl med Empires. Don't stop believing med Journey.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare, mycket gladare :)
16. Vad önskar du att du gjort mer?
Jag önskar att jag hade gått på ännu fler konserter under sommaren. Kom igång lite sent med det ;)
17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Det vanliga, sega med allt möjligt.
18. Hur tillbringade du julen?
Först hos mamma och sen hemma hos Anneli.
19. Blev du kär i år?
Nej, det vore väl att ta i.
20. Hur många one night stands?
0
21. Favoritprogram på TV?
Jag är löjligt förtjust i
The Big Bang Theory, och Glee är en uppstickare nu här på hösten. One Tree Hill är som alltid bra även om det inte samma som det var förr.
22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej.
23. Bästa boken du läste i år?
Oh, gosh, nu ska man komma ihåg allt man läst, och det har varit mycket i år. Minns inte vad den heter, men det var om ett plan som kraschat på en tropisk ö, och typ hälften dog sen skulle de som överlevde försöka överleva där. Den var extremt bra, kunde inte annat än att läsa hela tiden, tills den var slut. Satt till och med på praktiken i höstas och läste när jag skulle arbetat, haha.
24. Största musikaliska upptäckten?
Empires! Finns ingen tvekan om det. Sen måste jag dock tillägga att jag åter-upptäckte Panic at the Disco i år. Innan lyssnade jag inte på dom, utan hade bara skivorna, men nu ligger de i topp på mest lyssnade, haha.
25. Något du önskade dig och fick?
Jadå. Tror att jag skrev förra året att något som kunde gjort 2008 bättre var en FOB konsert och det fick jag ju i år.
26. Något du önskade dig men inte fick?
Ja.
27. Årets bästa film?
Avatar var ju väldigt bra, men jag vet inte om det var den bästa. My Sister's Keeper måste nog vara en av favoriterna i alla fall. Och The Hangover.
28. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Jag var tvungen att gå tillbaka i bloggen för att ta reda på det, haha. Förutom att förneka att jag faktiskt fyllde år, så verkar det som att jag var på Espresso House med Jennie, och större delen av klassen. Några dagar senare hade jag födelsedagsmiddag med familjen hemma hos mamma också.
29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Det finns det säkert, men det här året har varit väldigt bra i vilket fall.
30. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Alldaglig? Nej, jag vet faktiskt inte. Har tagit på mig det jag vill.
31. Vad fick dig att må bra?
Mina vänner och musik.
32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Pete Wentz. Undrar när jag ska kunna skriva något annat namn här, haha. I år har han dock haft lite konkurrens om platsen.
33. Vem saknade du?
Beror på vilken tid på året man pratar om. I våras saknade jag familjen i Boston men efter att ha varit där i somras och hälsat på försvann det lite. Fick mig ett avslut av det, och visst kan jag fortfarande sakna dom men nu är det mer att jag kan sakna livet jag hade där, även om jag inte vill ha det tillbaka längre. Nu på hösten har jag saknat Helen, Marcus och Nicke massor. Blev en vana att träffas varje dag i flera månader, något som inte hänt sen jag var liten.
34. De bästa nya människorna du träffade?
Jag har träffat så många nya människor i år. De jag träffade i Chicago; Ida, Arul, och Ryan, bland andra. Annette och Helene som blev tillskott i klassen i våras. Malin. Som sagt, listan kan göras lång i år.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0