5 December

Har aldrig tidigare upplevt trafikkaoset i Göteborg på vintern eftersom jag bara har varit och hälsat på någon enstaka gång över dagen typ, men herre gud vilken röra! Det blir verkligen stopp så fort det kommer lite snö och jag förstår ju anledningarna (packad snö i spårvagnsspåren bland annat) men att det ska kunna bli så totalt kaos, så fort. Tog mig dubbelt så lång tid att ta mig hem från centralen och att man sen bor nära den värsta (troligtvis) backen som inga bussar eller spårvagnar kan ta sig upp för om det är halt ute gjorde det nog inte bättre. Hoppas att det ska sluta snöa snart i alla fall så att det kan bli lite bättre. 
 
Idag har jag varit i skolan och hämtat ut min tenta som jag failade på. Kände att det var bra att veta om man behövde göra om båda delarna eller bara den ena. Blev bara den ena då jag lyckades få 7/8 rätt på ena delen. Vet inte riktigt hur jag lyckades med det för jag chansade verkligen hej vilt på minst 3 frågor. Men jag känner mig sjukt nöjd, även om jag inte fick godkänt på hela tentan i sig. 
 
På au pair fronten så betalade jag in programavgiften häromdagen. Sparkontot känns väldigt tomt nu. Bara försäkringen kvar nu sen är jag helt klar. Är så otålig nu att ge mig av. Mycket för att det känns som om jag står och stampar på samma plats hela tiden för tillfället. Är redo att ge mig ut i världen igen och upptäcka nya saker, lära känna nya människor och ha riktigt kul. Men 6 veckor kvar på måndag, ska nog inte gå allt för långsamt hoppas jag ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0