She's waiting to kick-start me, so just stall me

Idag har det varit en lång dag i skolan. Började med nya delkursen i psykologin, och det var dags att få tillbaka den extremt långsamma föreläsaren igen. Jag hade sprängade huvudvärk och var trött från att inte sovit tillräckligt. Ville mest bara dunka huvudet i bordet, men visste att det egentligen skulle göra mer skada än nytta. Pausen var guld värd, för att inte tala om när föreläsningen var slut och jag och Irsa gick och drack kaffe på Espresso House. På eftermiddagen var det introduktion i litteratur kursen. Huvudvärken släppte lite, och det var helt okej. Promenaden i regnet hem gjorde även den sitt och jag blev både huvudvärksfri och på gott humör. Lite motsattsen på gårdagen, då det gick åt andra hållet istället.

Väl hemma lagade jag räk- och spenatrisotto till middag. Den blev helt perfekt den här gången. Mest för att jag lät den faktiskt koka klart, istället för att vara otålig och få lite för hårda riskorn. Dock smakar jag en blandning av vitlök och räka i munnen nu. Inte den godaste kombon kanske. Kollade på American Idol medan jag åt, och har sen surfat runt på nätet en stund.

Ska kolla någon serie nu ikväll, och sen lägga mig och förhoppningsvis kunna somna i en okej tid idag. Imorgon förmiddag blir det lite pluggande och sen bär det troligen av till Hjärtum på eftermiddagen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0