I think I need a little more time


Nej men vad är nu det här, ett riktigt inlägg?! ;)
Eller ja, riktiga inlägg är väl de andra med, men mot ett styrt mål. Fast, det finns ju inget mål egentligen. Men ni fattar. Den här utsikten möts jag av idag när jag ligger på rygg i soffan. Är mest fokuserad på det faktum att himlen är blå. Det var ett tag sen sist. Sen även att träden inte är klädda i frost och snö är mycket trevligt att se. Efter två dagar av regn och plusgrader så kan jag även se lite av gräsmattan under fönstret. Underbart! Fast det är hemskt att veta att det ska bli svinkallt redan imorgon igen, och sist jag hörde var det snö på fredag kväll. Inte kul alls. Men jag tycker ändå att jag klagat ovanligt lite över snön och kylan i år, jämfört med tidigare år då det knappt gick en timma utan att jag svor över det.

Idag blir det filmkväll med Irsa, och kanske Sara. Komedi står på schemat (tror jag), och jag tänkte slänga ihop lite nyttiga snacks. Får se hur väl de bemöts, haha. Blir i vilket fall trevligt att ses, det går ju ganska länge mellan det nu när vi har ledighet mellan terminerna. De är förövrigt väldigt skönt att ha haft denna veckan utan att behöva känna någon stress alls för att det finns saker man egentligen borde göra. Tror dock att det kommer bli en ganska tuff vår, så man får passa på att njuta. Är bra att man även har några riktigt roliga saker att se fram emot.

Strax ska jag fixa middag. Blir Röd linssoppa med morot i. Ska inte misslyckas den här gången, som jag gjorde sist (för lite vatten). Om jag kan få till den som när jag bjöd Bojo och Irsa på den så blir det supergott :)

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0