Årslista 2011

    1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
    Träffade Panic! At The Disco!! :D Sen visade jag väl mig själv att jag verkligen har viss behärskning till att verkligen kunna hålla mig till något jag aldrig trodde jag skulle göra. I detta fallet ändra mina matvanor. Sen blev det lite nya resmål även i år, vilket alltid är kul. Finns säkert mer jag gjorde som jag aldrig gjort innan heller, men jag kommer faktisk inte ihåg något mer specifikt just nu.

    2. Höll du några av dina nyårslöften?
    Gav inga löften på nyår men jag lovade ju mig själv ett par veckor senare att jag skulle gå ner i vikt, och det lyckades jag ju med.

    3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
    Ja, Malin och Eric fick lilla Rebecka.

    4. Dog någon som stod dig nära?
    Nej.

    5. Vilka länder besökte du?
    Sverige, England, Scottland, Spanien, och Usa (flera olika stater). Och Tyskland och Holland om man räknar mellanlandningar.

    6. Är det något du saknade år 2011 som du vill ha år 2012?

    Oh, den är verkligen svår. Förra året var det så enkelt att säga skivor och liknande, men de släpptes ju så jag har inget på den fronten att komma med. En examen kanske? Vore väl inte helt fel att få gjort den i tid, även om det rent tekniskt sett inte blir officiellt förrän Januari 2013. Ett jobb går väl lite hand i hand med det också.

    7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
    Absolut kommer jag minnas 8 Februari eftersom det var första gången jag träffad Panic! Men sen kommer alla konserter och träffar med dom under April/Maj turnén vara minnesvärda, och Chicago konserten också. Barcelona-resan tillsammans med Irsa och Bojana var ju också en höjdpunkt. Alla resor i år har varit mycket minnesvärda, på sina egna sätt. Det är mycket sånt, som vanligt, som jag kommer tänka tillbaka på och minnas när jag tänker 2011.

    8. Vad var din största framgång 2011?
    Ytligt nog, viktnedgången. Det gjorde så mycket på mig på plan jag aldrig trodde det skulle. Var mycket saker om mig själv jag inte insåg förut men som jag nu kan se och förstå på ett helt annat sätt. Det hjälpte till att göra mig lyckligare och mer säker på mig själv, vilket både två är bra saker.

    9. Största misstaget?

    Hurm, ytterligare en svår fråga. Vill väl inte egentligen säga att man ångrar saker och ting för det går inte att ändra på nu i vilket fall. Men det har väl funnits stunder under 2011 där jag efteråt tänkt tanken att så kanske jag inte skulle gjort. Men ingenting som varit speciellt influerande på mitt liv i stort.

    10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

    Nja, nej, det har jag väl inte. Lite förkylningar och lite feber har det väl varit. Eller jo! Kom ju precis på att jag visst har skadat mig, haha. Blev ju en spricka i revbenet efter Panic! i London i Maj. Tillsammans med extrema blåmärken och en lätt blåtira. Inget jag har planer på att skaffa mig igen om vi säger så. Revben är inte roliga att ha skadade.

    11. Bästa köpet?

    Materialistiskt så är det nog min Nook (ereader). Den har varit fantastisk att kunna ta med sig och ha mängder med böcker och noveller att läsa. Annars så måste jag nog säga att alla konsertbiljetter har varit riktigt bra köp för de har gett mig mycket i form av upplevelser.  

    12. Vad spenderade du mest pengar på?
    Räknar som vanligt bort hyra och mat, för det är inget kul. Så, konsertbiljetter är det. Mestadels till Panic! och det har varit värt varenda öre!

    13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

    Så mycket! Jag har nog fokuserat ganska mycket på att göra sådant som gör mig lycklig i år. Att uppleva musiken jag älskar live, att se nya platser runt om i världen, och få fina ord är alla saker som gjort mig glad i år. Speciellt när jag har fått uppleva det tillsammans med mina nära och kära.

    14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?

    Vet inte om det är så mycket låtar i sig som kommer påminna om 2011. Är ju nästan så man får räkna upp alla på Vices & Virtues för hela det albumet är 2011 för mig. Det är det som spelats mest. Patrick Stump's hela album Soul Punk har även det spelats flitigt sedan han släppte det i oktober. Så nej, specifika låtar är svårt.

    15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

    Gladare, Jag säger det varje år och det är lite så att jag bara väntar på vad det kan vara som gör att jag inte är gladare än året innan. Vad det kommer vara som stoppar denna uppåtgående trend. Lite av pessimisten som lever kvar i mig. Men 2011 har verkligen varit ett positivt år för mig.

    16. Vad önskar du att du gjort mer?

    Jag vet faktiskt inte. Jag har gjort så mycket i år att det känns inte som om det saknats nått eller att jag missat att göra nått.

    17. Vad önskar du att du gjort mindre?

    Tänkt. Jag tänker ibland för mycket, fortfarande.

    18. Hur tillbringade du julen?
    Hemma hos mamma på julafton, kalas för Alwa på juldagen och sen var jag hemma på annandagen. Det var en trevlig jul i år.

    19. Blev du kär i år?
    Nej.

    20. Favoritprogram på TV?
    Merlin, haha. Det finns som vanligt fler men jag tror inte jag varit lika exalterad över någon annan serie så som jag varit över Merlin. Andra bra har varit Big Bang Theory, Terra Nova och Hawaii 5-0.

    21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
    Nej.

    22. Bästa boken du läste i år?

    Och så ska man komma ihåg vad böckerna heter som man läser också. Jag vet faktiskt inte. Har läst om en hel del i år så det är mycket som inte har varit nytt. Köpte en i somras som hette Abraham Lincoln: Vampire Hunter som var riktigt bra. Få väl välja den eftersom jag inte minns någon annan direkt.

    23. Största musikaliska upptäckten?
    Får nog bli Fun. . Dom är fantastiska. Sen är även Foster The People en ny upptäckt. Lite sen på det här men Queen har jag även upptäckt i år, haha. Visste många låtar sen innan men visste inte att det var dom. Sen efteråt har jag lyssnat på mer än bara deras största hits och verkligen gillat det jag hört.

    24. Något du önskade dig och fick?

    Nytt Panic! album, haha. Och Patrick's solo album. Det var ju typ den enda jag önskade mig förra året. Var väl inte en önskan direkt men jag ville ju ha fler tatueringar och det gjorde jag ju en ny i somras. Har även för mig att jag ville haft en Empires konsert förra året men inte fick, och det fick jag ju i år.

    25. Något du önskade dig men inte fick?

    En miljon? Nej, jag vet helt ärligt inte. 2011 har som sagt varit ett mycket bra i år.

    26. Årets bästa film?
    Ingen aning. Har sett mindre film i år än tidigare och det finns nog ingen som jag verkligen är wow, den var fantastisk. De enda jag verkligen kan minnas just nu är Hangover 2, sista Harry Potter och Breaking Dawn och ingen av dom känner jag platsar som bästa filmen.

    27. Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
    Jag hade kalas för familjen på förmiddagen och sen gick jag på standup med Irsa och Bojana i Vänersborg.

    28. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

    Har typ redan svarat på den här, men jag vet faktiskt inte. Skulle kunna säga en Fall Out Boy återförening men samtidigt så är det okej att dom inte är redo för det än och det har kommit bra musik från deras sidoprojekt i alla fall. Möjligen ett Empires album?

    29. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?

    Som jag ville. Var väl mer eller mindre första gången i mitt liv jag kunnat gå in i en affär och prova kläder jag gillar och att de faktiskt passar och ser bra ut på. Mer klänningar och kjolar än tidigare.

    30. Vad fick dig att må bra?

    Musik, nära och kära, livet, sommaren, upplevelserna.  

    31. Vilken kändis var du mest sugen på?
    Spencer Smith, utan tvekan.

    32. Vem saknade du?
    Det skiftar som vanligt under året beroende på vart jag är någonstans.

    33. De bästa nya människorna du träffade?
    Anna. Absolut den bästa nya bekantskapen detta året. Synd bara att hon bor lite långt bort. Inte för att jag har nått emot att åka till Edinburgh och hälsa på ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0