Music is my religion

Snodde den här listan från Carina. Alla låtar är klickbara, och så är även de flesta artisterna/banden i början. Och trots att jag alltid säger att min musiksmak är väldigt spridd, så reflekterar den här listan inte det. Men den frågade efter favoriter, så jag var tvungen att skala ner det en hel del. Då blev det kanske lite ensidigt. Props om ni faktiskt orkar läsa, och även gå in och lyssna på en låt eller två :)

Vad lyssnar du på för sorts musik?

Helst blir det alternativ rock, men det finns bra saker i alla sorters genrer.

Vad heter favoritartisten/artisterna?

John Mayer, Anders Fernette (fd Johansson), Patrick Stump (ja, han räknas som solo artist!), Ashlee Simpson, Butch Walker, Travie McCoy.

Vad heter favoritgruppen/grupperna?

Fall Out Boy, Empires, Panic! at the Disco, The Young Veins, Cobra Starship, All Time Low, The Academy Is..., My Chemical Romance.

Låt som gör dig glad:

Guilty Pleasure med Cobra Starship får mig alltid på gott humör. Just nu spelas Stereo Skyline's A little more us ofta när jag vill bli på gott humör.

Bästa låten:

Gaah! Det är hemskt att bara välja en låt som ska vara den bästa, det finns ju så många bra. Sophomore Slump or Comeback of the Year med Fall Out Boy brukar vara mitt standard svar, och den är fantastisk för mig, men musikaliskt är den kanske inte bäst. Northern Downpour med Panic! är underbar, men så är även Imagine, Heartbreak Warfare, och After the Last Midtown Show. Och jag kommer för evigt älska If it's all I ever do!

Sämsta låten:

Candy Shop – 50 Cent. Det var den första som poppa upp i hjärnan, men det finns minst lika många dåliga låtar som det finns bra, här i världen.

En låt du spelat sönder:

Den här veckan: Wondergirl med Hey Monday. Annars så spelade jag sönder Hey there Delilah för ett par år sen.

Bästa partyhiten:

Gasolina med Daddy Yankee, hahaha... ;)

I min MP3:

Finns hela mitt itunes bibliotek? Vad är frågan ute efter? Har även 2 ljudböcker, The Host och My name is Memory. Och ett par musikvideor och konverterade youtube-videor.

Vad lyssnar du på just nu?

Animal med Empires. (Bonus live version)

En låt som gör dig ledsen?

My Chemical Romance's I don't love you. Men det är lite dubbelt, för jag älskar den ändå. Hey Jude, för någon absurd anledning som jag själv inte fattar.

Band/aritst du nyss upptäckt?

Nyss och nyss, i somras hittade jag The Black Keys. Dom är väldigt bra, speciellt Howlin' for You och Tighten Up. Sen är ju Black Cards en ny upptäckt, men jag vet inte om det ska få räknas eftersom det är Pete Wentz nya band, som jag först lyssnade på enbart för att det är Pete. Sen att de råkade vara bra är ju bara en bonus. Club Called Heaven är ”svängig”.

En musikvideo du tycker om?

I don't love you är väldigt bra gjord. Har alltid gillat A little less sixteen candles, a little more touch me videon. Tittar dock inte speciellt mycket på musik videor.

Band/artist du glömt av att du gillar, men som du nu återupptagit?

Måste säga att Westlife dyker upp lite titt som tätt, och jag måste bara lyssna på dom. I lay my love on you och Queen of my heart väcker massa gamla minnen till liv. I lay... var då jag insåg hur snygg Nicky var, och sen i Queen... grät jag första gången jag såg videon för att han rakade av sig håret, haha. Men just nu är det mest 'nya' upptäckter jag lyssnar på.

Bästa kvinnliga röst?

Carrie Underwood får nog vinna det för mig. Kelly Clarkson kommer bra nära, men det är nått med Carrie's röst som jag verkligen älskar.

Bästa manliga röst?

Patrick Stump. Här är det verkligen en fråga om personlig preferens, för det finns säkert tusen anledningar som andra kan komma på till varför han inte är den bästa. Men för mig är han det. Han är fantastisk. The End.

Senaste konserten/spelningen?

Alpha, 4/9-10. Annars var det, om jag inte minns helt fel Good Charlotte, 13/8 – 10.

Har du någonsin dejtat en musiker?

Ja.

Vad tycker du om klassisk musik?

Det kan vara fantastiskt vackert, men då ska man verkligen lyssna på verket, inte bara ha det på i bakgrunden. Denna av Bach är fantastisk, likaså Tchaikovsky's, None but the Lonely Hearts.

Lyssnar du på radio?

Oftast bara när jag åker bil med Anneli. Då blir det Rix Fm, och jag får en uppdatering på vad som är på topp 40 listan just nu.

Kan du namnet på alla bandmedlemmar du lyssnar på just nu?

Haha, ja. Vore ju fy skam om jag inte kunde namnen på alla i Fall Out Boy vid det här laget.

En låt du inte får ur huvudet?

I don't wanna dance med Hey Monday.

Ditt favoritsoundtrack?

Räknas soundtrack till tv-serier? I så fall får nog One Tree Hill: The Roadmix min röst. En av de få blandskivorna där jag mer eller mindre lyssnar på alla artisterna i vanliga fall också. Eller åtminstone gillar den låten som är med på skivan. Det är ett bra betyg från mig på en blandskiva jag inte gjort själv.

En låt som avslutar den här listan:

My Chemical Romance med Na Na Na. Dom är fantastiska, helt enkelt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0