Written all over my face

Trots att ingen verkade nappa på erbjudandet att slå mig så är det väl ändå dags att skriva ett ordentligt inlägg. Helgen gick förbi hur snabbt som helst, och det kändes som att jag flängde runt som en tok mest hela tiden.

Fredag kväll var det grillning/maskerad, annordnad av Emmy. Jag hann först med en snabb tur till mamma för att lämna lite saker, fixa håret och sminka mig innan jag åkte resten av vägen ner till Göteborg. Hade även tänkt att hämta fjädrar som skulle vara min utklädnad, men de glömde jag när stressade för att inte missa bussen. Kvällen blev annars mycket trevlig. Gott grillat, lite pilkastning och trevliga människor. Jag var dock sjukt trött, efter att ha gått upp redan vid 5 och sen varit på praktiken, så jag åkte hem till mamma redan vid 11.

Lördagen hade jag tänkt att ligga på mamma's soffa och bara slappa. Men när Malin smsa och sa att grillningen där började redan vid 3, var det bara att slopa den idén direkt. Istället blev det en halvseg förmiddag tillsammans med mamma och Tilde, en tur till systemet, och sen återigen till Göteborg. Hemma hos Malin och Erik blev det ett mycket trevligt återseende av Dana och Thursday, som jag träffade i Chicago förra sommaren, den helgen när vi var på Blink-182 konserten. Grillningen startade och fler folk hittade dit. Solen sken, och vi drack massa vin. Och det fantastiskt trevligt. Önskar att de bodde lite närmare än Ohio, så man kunde ses lite oftare. Kvällen blev sen och vi flyttade till slut in. Avslutade med att se på Hairspray, innan vi la oss.

Söndagen vaknade man sådär lagom torr i munnen efter allt vin, men trots allt mådde jag oförskämt bra. Väldigt, väldigt trött dock. Tog tåget tillbaka hem, och gick direkt och mötte Maria inne på Espresso House. Det var jätte kul att träffa henne igen. Vi pratade minnen och en hel del annat. Efter det hade jag bara varit hemma en stund innan Irsa kom och vi tittade på lite True Blood. Blev en tidig kväll för min del, stupade nästan i säng.

Igår jag fått sovmorgon, vilket verkligen var nödvändigt. Trots de två extra timmarna jag fick sova så var jag helt slut, efter för lite sömn i helgen. Sen var jag även på sjukt dålig humör, så jag satt tyst i mitt hörn med min ipod i nästan hela dagen.

Idag
var jag på bättre humör, men fortfarande trött. Sov mer eller mindre hela bussresan till praktiken, och när jag satte mig för att rätta uppsatser i soffan på kontoret somnade jag rätt snabbt. Vaknade drygt en timma senare, och blev iväg släpad på fikan. Efter 2 koppar kaffe och en macka var jag lite mer levande igen, och fick senare under dagen rättat det jag skulle göra. Dagen avslutades tidigt, genom att jag fick skjuts av min handledare till Näl. Så trots att jag fick ta bussen därifrån, och tog en tur på Hemköp, var jag hemma mer än 2½ timma tidigare än vanligt. Har varit gött att bara sitta i soffan och ta det lite lugnt. Betalat räkningar, och har håller nu på och tvättar. Snart kommer även Anneli på lite ett litet snabbt besök. Inte helt fel, med tanke på att vi knappt har tid att ses innan det bär av till Chicago. Ska dock bli tidigt läggdags idag med.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0