4 December 2010

Det är härligt utan press.
Att skriva menar jag, för annars så har jag press. I torsdag kväll kände jag mig grymt skyldig över att inte ha skrivit någonting, mer eller mindre, på hela dagen. Detta trots att jag resten av veckan skrivit varje dag, kommit så mycket längre än vad jag annars brukar komma så långt innan det ska vara klart. Så isället för att fokusera på det positiva i vad jag gjort, så blev det den där lilla dumma grejen av att inte nå dagsmålet den dagen. Som ändå inte gjorde att jag kom långt efter, eller att jag kommer ha problem att bli klar i tid. Men när jag väl insett detta så ändrade jag mig, och nu ser jag det bra i det hela. Hur långt jag kommit personligen med det här med att plugga. och det är ju inte enbart innan den här hemtentan, utan det har varit så hela terminen. Hela hösten har varit väldigt bra för mig. Inte på ett skrytsamt sätt alls, men det har bara kännts så rätt och jag har utvecklats mycket på personliga plan, och har varit på en ganska jämn humörnivå. Vilket inte hör till det vanliga under hösten/vintern. Det finns alltid saker som kan göra livet bättre, men just nu, känns det bra. Kan ju ändras från dag till dag, man har ju trots allt dagar då allt känns fruktansvärt, men ju nu är det harmoniskt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0