She held the world on a string

Började dagen med att faktiskt vakna av mig själv redan vid 7. Tydligen tyckte min kropp att man kunde ställa in sig på den tiden, efter att bara ha gått upp en dag vid den tiden. Men jag kände mig ganska utvilad så jag gav upp att ligga kvar. Hoppade istället in i duschen, som nu hade vatten, till skillnad från igår kväll. Efter frukosten bar det av ner till Edet för att passa Alwa.

Lånade mammas kamera, som hon inte använder alls, för att se om det var någon större skillnad mot min. Det skiljer nämligen bara en megapixel mellan våra men resultatet blev ganska mycket bättre. Visserligen tror jag mest att det beror på det faktumet att blixten på min är urusel och gör allt för ljust. Den tar jättefina kort utomhus, när det är soligt men annars inte speciellt ofta. Alwa var dock inte speciellt noga med att vara med på kort idag, men ett par fina blev det allt.

Sen åkte jag hem och fick gjort ganska mycket på min rapport från helvetet, börjar se slutet nu. Blev dock avbruten av ett samtal från Emmy och tappade tråden totalt, haha. Men det gör inget, det var längesen jag pratade med Emmy så det var roligt.

Strax kommer Irsa och vi ska spela Trivial Pursuit. Hoppas Sara dyker upp hon med, men troligen inte. Imorgon står det diskussion i skolan på schemat. Sen även mer plugg. Jag skojar verkligen inte när jag säger att jag längtar efter sommaren och ledighet.



Kommentarer
Pernilla

Hmm megapixlarna gör inte skillnad på det sättet! Folk har snöat in helt på det där med pixlar och tror att det är det som styr kvaliten på bilderna, men det är helt fel. Om du ska skriva ut bilderna i väldigt stort format gör det skillnad, men då snackar vi typ posetr storlek. Jag har bara 6megapixels på min kamera, men får bra bilder ändå. Många jag känner har 10 på tex sina kompaktkameror, men då får inte inärheten av så skarpa bilder som jag för deras slutartid inte är lika snabb som min osv.

2009-05-08 @ 13:44:59
URL: http://vanillab.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0