Late Night Rendezvous


På bussen på väg till festivalen.


Nere i Grant Park igår kväll.


På Target när vi provar färgglada solglasögon.


I torsdags kväll kom Emmy och jag har varit för trött och upptagen för att blogga. Igår skulle vi åkt ner till stan för att gå runt och shoppa men eftersom vi inte är så snabba med att komma iväg så blev det lite tidspressat innan vi skulle iväg inför kvällen. Så istället tog vi bussen ner till Clark St istället och gick runt där och kikade i affärerna. Jag hittade ett par nya sandaler, äntligen.

På kvällen, efter en kort stund hemma för att fixa iordning oss lite begav vi oss ner till Grant Park och Taste of Chicago festivalen för att titta på Empires. Åter igen var vi lite sena, och det tog oss en stund att hitta scenen men väl där så var det inte mycket att vara besviken över. Dom var verkligen fantastiskt bra live. Man kan hoppas att fler får upp ögonen för dom så de kan få spela på fler ställen. De ska även vara med på en annan festival i Juli som jag funderar på att gå på, enbart för att de var så bra live. Om ni går in på deras hemsida, så kan ni ladda ner deras album gratis.  

Idag var tanken att vi skulle göra ett nytt försök med väderleksrapporter om regn och åskoväder gjorde att vi skippade det, eftersom vi inte ville bli fast ute i regnet. Istället blev det Jo-Ann's och Target. Som vanligt tog det ett par timmar. Framåt kvällen blev det lite middag ute och en sen bio. Vi såg My Sister's Keeper med bland annat Abigail Breslin och Cameron Diaz. Jag grät mer eller mindre hela filmen. Hade läst boken innan, och den är bättre än filmen men filmen är verkligen sevärd. Verkligen bra. Trots att jag ahde hela ansiktet fullt med intorkade tårar och inte ville sluta gråta förrän vi hade åkt halvvägs hem igen :P.

Imorgon ska vi verkligen ner till stan. Jag kör piska på Emmy om hon segar sig för mycket :P. Kan ju inte hoppa över downtown när man är i Chicago. Vårat område är ju inte så speciellt direkt. Eller sevärt, haha. Nu ska jag gå och lägga mig, så jag inte är helt slut imorgon.



Kommentarer
syrran

ring mig med en gång.....telefonräkningen!!!

2009-06-29 @ 13:59:16
ina-bina

Tack :D

2009-07-03 @ 09:01:50
URL: http://inabina.blogg.se/
issakiss

hejn sötobejb!



fan va fint halsband!! har du köpt det i chicago?

vad kosta det? kanske kan sätta in lite pengar på nått konto där o du kanske kan köpa några småå grejer som itne ta så mkt plats?? =)

kisses

2009-07-17 @ 09:59:48
issakissa

hej sötbejb!!



vilket fint halsband med peacetecknet!! har du köpt det i chicago? ååh hade velat haft ett.



jag kanske kan lägga in lite pengar på nått konto om du kan köpa lite smååå grejer. sånt som inte tar mkt plats??



hoppas du mår toppen. puss!



ps. fina bilder =) ds.

2009-07-17 @ 10:02:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0