"Desperate and a little delusional"

Dagarna bara springer iväg här och efter idag är det bara 12 dagar kvar tills jag måste sättta mig på planet tillbaka till Sverige. Hur i hela friden hände det? 12 veckor bara poff!, borta, utan att man knappt hunnit blinka. I fantasin skulle sommaren fortsätta i all oändlighet, spinna vidare på det som redan upplevts och fler magiska kvällar kan få upplevas. Men tyvärr spricker den drömmen rätt fort när tankar om skola, åtaganden och plikter kommer in. Rationaliteten vinner.

Än så länge har veckan varit lugn. jag har blivit lite lätt förkyld, med halsont och hosta, så energin har inte varit på topp. Igår somnade jag på soffan på förmiddagen. Det kan dock ha haft nått att göra med att jag gick upp innan 7 och natten innan sov jag bara 4 timmar. Jag och barnen var hemma hela dagen, utom när de hade hockey träning på kvällen. Idag var jag hänging pga förkylningen på förmiddagen men kände att vi inte kunde sitta inne en hel dag till, speciellt inte när regnet från dagen innan försvunnit helt, så vi åkte till poolen. Och sen hann vi med en tur till biblioteket också. Lite matlagning och sen har jag häng på datan en stund. Nu ska jag bara läsa lite innan jag lägger mig, känner att jag inte fått tillräckligt med sömn och ska försöka somna tidigare idag. Får se hur det går...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0