This is it, it's our time!

I ar ar det verkligen varan tur att fa vinna ett storre fotbolls sammanhang. Narmsta ar ju brons, och det var 94.
14 ar sedan vi ens var framme och sniffade pa guldet. Skandal verkligen.
Egentligen ar jag mindre installd pa vinst i ar an tidigare ar, brukar ju kunna halla positiviteten uppe genom gruppspelen och allt. Sen brukar den jakla 8dels finalen lagga krokben for oss, vet inte varfor vi ska ha sanna problem med den. Ska forsoka komma tillbaka till det gamla monstret.
 
Jag har nedrakning for fullt infor EM, som till min stora chock - och gladje -  visas har pa amerikansk tv. Vet inte vad jag skulle gjort annars. 10 Juni sitter jag verkligen klistrad framfor tvn och skriker svordommar. Det vanliga, nar jag kollar pa fotboll, haha. Jag menar, for 2 ar sedan ar det var VM, horde nog mamma mer fula ord fran mig sen min svordoms period nar jag var 9. Blir ju latt manga nar man kollar pa alla matcher. Och da menar jag verkligen alla, inte bara Sveriges.

Kanns lagom konstigt att tanka tillbaka pa den sommaren. Nu i detta ogonblick kan jag kanna hur jag satt i vardagsrummet med mamma, hur solen sken in och hur luften kandes. Och det kanns sa nara, som om det bara var nagon dag sen. Men att sen fa perspektivet att det ar lika lange sen som jag varit har. Da flyter det langt bort och det kanns som en annan tid, ett annat liv...

Har aven suttit och last lite har om vad amerikanarna sager om varat landslag. Ar ju kul att jamfor ltie sadar. Och an sa lange maste jag saga att dom verkar stodja min sida av saken, haha. Har inte mycket overs for Zlatan och tycker om Henke och Mellberg. Sant gillar jag.

Upp till bevis ar det nu som galler. Vi behover guld i ar!!


Kommentarer
iza

snart åker ja!!! :D läääskit! och helt overkligt att dagen är kommen

2008-05-31 @ 01:04:12
myran

Den 10e åker jag tillbaka till Götet. Får kolla matchen på nätet nu när jag har mobilt bredband o allt;) Om den nu sänds där.. Men iaf den 12e bär det av mot Österrike och EEEMMMM!!!!:D:D:D:D Ska bli grymt skoj, jag kan skicka ett vykort!:D

Pusssssssss

2008-05-31 @ 15:45:20
URL: http://glasfjarilen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0