Sentimental memories

Satt igar framfor YouTube, visserligen inget ovanligt men kom pa natt satt in pa klipp fran nagot som verkligen stog  mig varmt om hjartat for 5 ar sedan. Och ja, det ar fruktansvart att det verkligen ar 5 ar sedan redan.

Fame Factory
Detta underbara program som jag verkligen foljde slaviskt. Speciellt sasong 2, varen 2003 da Anders Johansson var med. Aah, sag klipp fran den sasongen och jag minns bara hur bra det var, hur glad jag verklgien var varje kvall klockan 7, da det var FF. Underbart verkligen. Insag da att min karlek till musik inte borjade forra hosten utan mycket tidigare. For under FF var jag verkligen kar i musiken, redan da. Har mer eller mindre alla skivor som slappts genom programmet...

Minns aven forsta gangen jag sag Anders live. Overby pa Trollhattan, Anneli tog med mig, trots att hon inte var sa sugen pa det. Nara scenen stog jag, och kramade kameran sa jag nastan trodde den skulle ga sonder. Fick aven overtalat Anneli att stanna for deras andra spelning, nagra timmar senare. Sadan underbar kansla.. <3

Och nar jag val ar inne pa Anders, markte att jag inte hade varit sa bra pa att uppdatera mig om vad han pysslar med just nu. Tydligen ar skiva nummer 4 verkligen pa G. Gor mig valdigt glad, eftersom det snart ar 2 ar sedan den senaste. Att den dessutom ar pa svenska ar extra kul, aven om det innebar att han inte kan lanseras utanfor sveriges granser. Men det gor inget, det skulle bara bli sa mycket svarare att fa se honom live da. Hoppas pa nagot sensommar framtradande i ar, sa jag kan fa ga och kika. Haller tummarna! :)



Kommentarer
maria

usch, sånt är så jobbigt :/ ibland beter sej föräldrar verkligen som 5-åringar. när mamma kommer hit (till pappa) och ska hämta oss så skickar hon ett sms och säger att hon är här, och så får vi gå ut eftersom hon vägrar komma till dörren eller ens kliva ur bilen. kul liksom :S

2008-01-26 @ 17:54:38
URL: http://huddleformation.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0