Svar på frågorna

Det hela började ju lite segt, men kom igång sen. Det tog en bra stund att få ihop svar till alla, och en del fick jag till och med läsa på för att ens kunna svara på :)

Here we go...


favvofärg?

Rosa/Lila - kan inte välja.
favvobil? (det vet jag egentligen, men har glömt;))

Tycker fortfarande om Ford Focus och vill helst äga en sådan. Men jag gillar inte de nya modellerna utan mer de från ca 03-06 och inte kombin. Annars gillar jag VW Jetta som jag körde i Usa och Citroen C3-C4..

Favorit blogg?, varför?

Perez Hilton - för där får jag allt skvaller mitt halvskadade sinne behöver, haha.
vill du åka på en weekendresa runt lite i Sverige me mig nån helg;)
Visst, på en smal budget kan jag allt det. Vart ska vi?
va händer på nyår?

Vet inte än, troligen blir det väll lite firande med Jennie.   

Ett plagg du aldrig skulle sätta på dig?

Det finns många, men vi kan ju ta ett som är i mode just nu, pälsjacka.

Har du någonsin vart attraherad utav någon av samma kön?

Attraherad och attraherad. Inte så att jag skulle vilja göra något sexuellt med henne men visst finns det tjejer jag tycker är skitsnygga och jag kan uppskatta en tjej för hur hon ser ut.
Sexigaste plagget på killar?

Ja, det är väll inte plagget som gör killen sexig. Brukar faktiskt inte fundera på kläder som är sexiga. Men om en kille har lite finare kläder på sig, typ kostym eller väst och skjorta så kan ju det vara sjukt sexigt.

Vem är du i Vänner?

Troligen Monica, haha. Får ju också mina infall av städhysteri emellanåt.

vilka 3 saker/personer du skulle ta med dej till en öde ö, och varför?

Pete Wentz, för han är rolig och blir då bra underhållning, Jennie så att man har någon nära att prata med och sen en båt så vi kan dra därifrån! :)

Tror du på sex före äktenskap?

Ja

Vad är ditt drömresemål och varför?

Karibien i allmänhet. Efter jag var i St Barths insåg jag hur underbart det verkligen är där borta, och hur det ser ut som på bilderna man ser i tidningar där ifrån. Ultimata solsemstern. Jag har ju dock alltid velat åka till Irland så det är också ett drömresemål.


När började du titta på One Tree Hill?

När det startade i Sverige. Augusti 2004(?)
Vilken karaktär hade du varit kär i verkliga livet?

Om jag ska vara ytlig så Lucas men som person hade det nog varit Nathan version säsong 1. Jag faller alltid för puckon som inte bryr sig.

Vem är du i One Tree Hill?

Peyton eller Lucas, haha. Peyton med musiken och Lucas med att hålla allt inom sig själv och gå runt och grubbla i sin ensamhet.


Är du troende, varför/varför inte?

Nej. Jag kan väll inte direkt förklara varför, men jag tror inte på Gud helt enkelt. Tror mer på att allt skapats genom evolution. 
Vad tror du händer när man dör, varför?

På ett sätt vill jag tro att man har något sorts efterliv, men det säger emot hela min teori med evolution, så ja, det händer väll inte så mycket. Man dör och försvinner helt enkelt.
Tror du att 11 September var en konspiration av USA själva?

Nej. För jag kan inte förstå hur ett land skulle kunna göra så mot sig själva, det känns för mig helt osannolikt.
Kan du tips om några skönhetsprodukter?

Jag kan ge tips med jag vet inte hur bra dom är. Jag är verkligen ingen expert på sådant. Jag gillar MAC's ögonskuggor. Dom ger bra färg och håller länge. Cover Girl, Lash Blast Vollym mascara är den bästa jag provat hittills, men den finns inte i Sverige. Sen Clinique's 7 days facial scrub är bra. Väldigt dryg och man blir len och den torkar inte ut huden, snarare tvärt om.

Vad är kärlek för dig?

Vad svårt. Kärlek är tillit, vänskap, lust, humor, öppenhet, acceptans...kombinerat och med andra tillsatser. Det är så mycket, så stort. Jag har väldigt svårt att få ner vad det är just för mig...

Något du önskar att du visste för 5 år sedan

Att det inte är så farligt att bjuda på sig själv, att man växer om man låter någon annan ta del av sina tankar och känslor. Att världen inte går under om man skämmer ut sig.


Vad är det bästa som har hänt i ditt liv och varför?

De 2 åren jag var i USA. De upplevelserna jag har tagit med mig därifrån kommer alltid ha format mig till den jag är idag och jag lärde mig så mycket om mig själv och utvecklades så mycket under den tiden. Mycket av det skulle jag inte kunnat ha lärt mig på något annat sätt  

hur känner du inför din utbildning just nu, har du valt rätt väg?

Just nu känns det rätt. Som om jag verkligen kommer trivas som lärare i framtiden. Men samtidigt känns det segt att jag har så många år kvar. Fast jag vet hur snabbt gymnasiets 3 år gick, det här är 'bara' 2 till, haha. Det är bara att gilla läget.
vart befinner du dej om 10 år?

Vart jag befinner mig som att bo vet jag inte. Troligast känns väll någonstans i Västra Götaland, för att hålla det ganska brett. Personligen hoppas jag att jag jobbar, som lärare då, är gift och har barn. Om den sista biten inte har hänt om 10 år, då kommer jag verkligen känna mig misslyckad, haha.
Om du fick arbeta med vad du ville vad skulle det vara? Då skulle jag inte arbeta, haha. Nej men just nu känner jag att lärare är vad jag vill jobba som.

Favorit drink?

Bacardi Razz med Sprite. Annars så är Pina Colada väldigt gott.
Det bästa med att vara Emma?

Att Emma inte bryr sig vad andra tycker längre.
Det sämsta med att vara Emma?

Att Emma är så jäkla lat och har dålig självdiciplin.

hur ser drömkillen ut: noga beskrivning tack;)

Haha, har ju då inte träffat den här drömkillen än så det är lite svårt. Men han ska ha humor, vara öppen och gå att lita på. Helst inte vara en sådan person som alltid kommer sent eller struntar att ringa när han får förhinder. Annars är det rätt fritt, haha. Har gillat så många olika personligheter att det är sammansättningen som spelar roll, inte individuella egenskaper. Fast att kunna lita på honom är viktigt, haha

Vem är du bästa vän;)?

Jennie, oavsett vad andra tycker och säger så kan jag berätta allt för henne och jag vet att hon förstår och alltid kommer finnas där.


Vad längtar du mest efter i ditt liv?

Dagen då jag får egna barn.
Vad tror du meningen med livet är?, varför?

Att göra det bästa för sig själv, att göra det man vill. Man väljer själv vad man vill få ut ur livet, om ni förstår vad jag menar med det.
Tror du på själsfränder?

Ja, absolut. 

Vad är det pinsammaste du gjort?

  Jaa, vad kan vara pinsammast... Jag vet faktiskt inte. Det är så svårt att få fram något som är så pinsamt just nu, utan det var pinsamt när det hände men nu när man tänker tillbaka på det så var det inte så farligt. Kan väll ta upp en gång när jag skulle ha film kväll och han gillade skulle komma och jag blev lite överexalterad och det första jag gjorde var att slå huvudet i väggen. Det var pinsamt då, men inte nu.
Vad är det elakaste någon gjort mot dig?

Som jag verkligen kan minnas. Någon ljög och sa att han var singel och sen fick jag reda på att han hade gravid flickvän, efter vi varit involverade ett tag. Det tyckte jag var ganska elakt

vad anser du om den kommande IPRED-lagen?

Jag hade ingen aning om vad den innebar, så jag har faktiskt kollat upp det, så jag kan ha en åsikt. ---Okej, om jag fattat rätt så tycker jag inte att den borde gå igenom. Och det är enbart på själviska grunder. För skivbolagen och filmbolag tycker jag allt att det är rätt, de förlorar mycket pengar på att folk laddar ner. Men personligen så brukar jag köpa de flesta cd skivor jag vill ha. Inte lika mycket nu som jag gjorde i USA men de som jag verkligen vill stödja och ha kvar, de köper jag. Men det verkar ju inte heller gå att stoppa lagen, så det är väll bara at acceptera att man kommer behöva följa alla serier i slowmotion (Sverige takt)

Vad blir nästa tatuering för något och när kommer den?

Jag har mina drömmar om en ny tatuering, för de kliar för det mesta i huden efter mer nu när man väl kommit igång. Det finns två möjliga som blir nästa, den ena är en text, eller snarare två ord, som jag inte vill säga vad det är och sen vill jag väldigt gärna ha körsbärsblommor, mer åt det realistiska hållet än åt den traditionella stilen på dom.
tycker inte du att det är lite whitetrash känsla över tatueringar?

Nej, det tycker jag inte. Den bilden av tatueringar tycker jag har försvunnit bort numera. Om man ser sig omkring så märker man att människor från alla sociala kategorier har tatueringar och att det numera inte heller ses som ett hinder eller en nackdel för att få ett bra jobb.

Kan du inte lägga upp bilder på alla dina tatueringar?

Det finns faktiskt bilder på en del av dom redan på bloggen, och jag har inte ens kort på allihopa än. Tror det finns ett inlägg i början av oktober med en del bilder. Sen finns det även en från förra veckan där man ser den som jag har på min högra vrist. Det är bara att leta runt.

Vad saknar du mest med USA livet?

 Familjen där. Jag har lärt mig att leva utan alla materiella ting som jag saknade i början men det som fortfarande finns kvar är att jag saknar familjen. Gemenskapen vi hade och bara vardagen helt enkelt.

Om man reser till USA vad måste man göra då?

Köpa kaffe på Starbucks, haha. Nej men helt seriöst så är det en smaksak, vad man är ute efter för upplevelse. Som den tv fixerad nörd jag är så var LA en höjdpunkt. Att se Hollywood skylten var verkligen tufft. Men annars är NYC så klart häftigt att se, speciellt när man sen ser filmer/serier som utspelar sig där och man kan känna igen sig.

vilken affär saknar du mest från USA;)

Walmart och Target. Skulle vara obeskrivligt underbart att gå in i vilken som helst av dom..


Varför och när började du lyssna på Fall Out boy?

För två år sen, december 2006. Jag var ganska så nere och helt lost, så ingen mening med livet just då och var på väg att ge mig in på gamla banor med självdestruktion. Då hörde jag en låt med FOB och köpte deras skivor. Låtarna, framför allt texterna fick mig att inse att det vänder, att det kommer inte alltid vara så här. På det sättet jag tolkade dom i alla fall. Sen dess har det alltid varit deras musik jag vänt mig till när jag känt att livet suger, hjälper varje gång.

bästa FOB-låten? (svårt att välja, jag vet!)

Oj, ja. Verkligen en svår fråga. Jag kan lyssna på alla om och om igen och aldrig tröttna och kan hitta nya meningar med texterna och på så sätt förälska mig i dom igen. Men de 2 som alltid träffar rätt, jag kan inte välja bara en, är 7 Minutes in Heaven (Atavan Halen) och Chicago is so two years ago.

Om du fick uppleva en dag igen i ditt liv vilken dag skulle det vara och varför?

Det finns säkert andra dagar som betyder mer egentligen och som är viktigare men min första FOB konsert som jag gick på tillsammans med Magda. Den var fantastisk på alla sätt och vis och jag skulle gärna vilja känna mig som jag kände mig då. Levande och komplett.


Aldrig mera Anders eller aldrig mera Pete Wentz?

Aldrig mer Anders, hur hårt det än må vara. Pete har haft en mer direkt inverkan på hur jag ser livet än Anders..

Vilka 5 killar skulle du placera på din elevator - list?

Anders Johansson, Pete Wentz, Wentworth Miller, Chad Michael Murray och Martin Stenmark



Kommentarer
me

Haha det där måste ha tagit ett himla tag att skriva;)

ang weekendresa: vet inte, förslag? gränna hade vart skoj o kika förbi, de e så mysigt:) men får la bli i Januari eller ngt så man kan spara ihop lite pengar till det:P

Puss!

2008-12-01 @ 13:47:59
URL: http://glasfjarilen.blogg.se/
caraolina

snälla rara nån. lev ditt liv.

hur kan du säga att du skulle känna dig misslyckad om tio år om du inte har man och barn? är det det viktigaste med livet. ojoj ojoj. vem är du? det är de som är intressant.

2008-12-02 @ 16:06:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0