Inte min grej

Var lite latt uttrakad och gick ut for att titta lite pa framtiden, mest for att se vad som finns dar ute. Tittade runt pa lite olika utbildningar, verkligen brett utbud fran min sida. Aven fast jag inte vet om jag ar redo for att plugga igen, aven om det i sa fall kommer handa nasta host, som tidigast. Jag hamande av en ren handelse pa hogskole provet och man kunde ta en kortversion av provet, for att se vad det handlar om. Orkade visserligen inte med att gora delarna med lasforstaelse och sant. Gjorde dock ordforstaelse och matte delen. Jag kadne mig ratt saker efter de delarna, att jag nog inte var sa sjukt korkad iaf.

Jag hade fel.

Ord delen var vall okej, 9 av 14 eller natt sant men Matte, 0 av 7. Jag som kande att jag fick fram ratt svar. Tydligen inte. Sa det ar verkligen ingen ide att forneka det langre, jag och siffror kommer aldrig ga ihop. Kanner aven efter det har att det inte ar nagon ide att ens gora hogskoleprovet, att lagga ut dom pengarna pa nagot som anda inte kommer hjalpa mig, for mitt resultat kommer vara katastrof. Om jag nagonsin ska komma in pa en hogskola ar den enda vagen troligen via komvux. Visst, jag har behorigheten for att komma in pa massor av utbildningar, men resten av betygen ar inget overtygande direkt.

Ibland vet jag inte ens varfor jag kollar upp sant har, for jag vet inte ens om jag vill plugga. Vet inte om jag pallar med det igen, nagot som jag verkligen avskytt sen forsta klass och den har gangen skulle det verkligen vara frivilligt. Och dyrt med for den delen. Och de flesta utbildningar ar sa himla langa. 3+ ar, det kanns sa hart.. Men vad ska man annars gora. kan ju inte bli hemlos och pank resten av livet. Ar inte direkt det jag fantiserar om nar jag dagdrommer om framtiden. Nej, jag far nog helt enkelt ta och skjuta upp de har framtidsplanerna till den dagen det verkligen ar nodvandigt eller da jag verkligen vet vad jag vill.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0