(Det försenade) Nyårsfirandet

Eftersom 1/3 av vårat vanliga nyårssällskap var i Florida under det officiella nyåret så beslutade vi för att skjuta på våran traditionella middag tills de var hemma igen. Igår var det dags. Vi lagade fantastisk mat och sällskapet är var som alltid underbart. Fyrarätters serverades bestående av ungsgratinerade päron med chèvre, honung och valnötter, vitlöksmarinerade havskräftor, ostbricka och marängswiss. Kan väl säga att vi inte gick till sängs hungriga. Vid tolvslaget skålade vi i Champange. 
 
Nyårslöften lyckades vi desstom säga, även om de flesta var sagda med en stor portion humor. Mitt enda jag har i år är att jag ska prova att äta hummer. Inser nu att de alla mina löften på senare år består av mat, hurm. I vilket fall så skulle jag inte tro att mitt löfte bör bli svårt att hålla då jag kommer bo i en stat som har bra skaldjur. 
 
Strax innan tolvslaget så gjorde vi "Chandler's Dumb States Game". Alltså, se vem som kan komma på flest Amerikanska stater på 6 minuter. Det blev jämnt mellan mig och Malin; jag fick 42 och hon 40. Jag vill så gärna lyckas med 50 stater någon gång. Blir lika irreterad när man går igenom vilka man har missat och man egentligen kan dom. Men en dag, då ;)
 


Kommentarer
Sandra

härligt att jag inte är ensam om att känna så! Men helt rätt, vi ska ju inte behöva känna så :/

2013-01-13 @ 22:59:50
URL: http://bjorkasandras.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0