Födelsedag

Idag är det min födelsedag. Visserligen är den redan över i Sverige men jag har ett par timmar kvar här borta i alla fall. Har varit en bra dag, trots att gårdagens hänsdelser i Boston har funnits med i bakhuvudet lite då och då, och en riktigt 12 timmars jobbdag genomfördes. Firade lite ikväll med några vänner och imorgon blir det middag med familjen. Känns lagom. 
 
Medan B och R var på playdates idag så åkte jag iväg till Target och köpte mig min egen födesledagspresent - Fall Out Boy's nya skiva. Har hållt mig från att lyssna på den online i över en vecka och det var lika fantastiska som jag hade förväntat mig att få höra den. Bästa presenten helt klart. Tog tre sekunder in på en låt och jag visste att det var min nya favorit, så som det ska vara. 26 Maj kan inte komma fort nog. 
 
Förövrigt så bokade jag spontant en biljett till Chicago för nästa helg. Brorsan ska hälsa på syrran och då var det lika bra att passa på. Fick ledigt och hittade en förvånansvärt billig biljett så det var bara att köra på. Ska bli kul. 
 
Helgen som gick var superbra. Jag och Rikke hängde nere på Cape Cod och åt god mat, tog strandpromenader och låg i soffan och läste. En avslappnad helg som vi absoluit ska göra igen. Var skönt att komma bort från huset lite även om det bara var ner dit. 
 
Imorgon är det veckans sista arbetsdags för mig, sen tar jag helg igen. Då ska det bli dags att ta sig till gymmet igen, har inte riktigt funnit tid till det den här veckan än när barnen är lediga. 


Kommentarer
julia

åh älskar känslan när man KÖPER en ny skiva och följer igenom texthäftet för varje ny sång!! duktigt med gym dessutom, ska försöka ta tag i det där nästa vecka när min förkylning har lagt sig :)

Svar: Har ännu inte kunnat göra det för jag har hållt skivan i bilen. Men ja, det är verkligen kul (dessutom livsviktigt med FOB om man ska kunna sjunga rätt text, haha). Har inte kunnat gå till gymmet sen förra tisdagen så det ska verkligen bli skönt att gå igen. Hoppas du blir frisk snart!
Emma

2013-04-18 @ 02:43:06
URL: http://riversidedrive.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0