23 December

Har inte glömt bort att blogga (för en gång skull) utan har faktiskt varit ganska sysselsatt med annat än att bara hänga framför datan. Fredagen bestog av att följa med syrran och fixa hennes naglar. De blev skitsnygga och jag ser redan nu framemot att göra om mina innan det bär av till Usa. Vi lunchade, jag försökte köpa lite presenter men det gick så där, och sen åkte vi hem till henne. Det enda jag lyckades införskaffa var julklapp till mamma. Det är visserligen bra då det är den enda julklappen jag köper. Hade varit surt att inte ens lyckas med det. De födelsedagspresenter jag försökte hitta var däremot omöjliga. Så alla får halva presenter än så länge, haha. 
 
Kvällen spenderades till att fylla tårta till lilla Råttan och kolla på På Spåret. Jag klarade helt klart flest frågor vilket Niklas inte tyckte var kul. Alwa ahde sitt kalas på lördag förmiddag och jag fixade klart tårtan genom att täcka den med rosa grädde och strö små hjärtan över den. Hon var väldgt nöjd. Även sina örhängen blev hon nöjd över; små råttor (möss) precis som henne ;)
 
Gårdagen avslutades fint med middag ute på hotellet vid Landvetter. Malin och Eric + Malin's familj åkte iväg till Florida idag så jag skjutsade ut dom igår. Så nu är det väldigt tyst och tomt hemma. När jag kom hem började jag sy på juloutfiten men fick ge upp när jag bara att två fållar kvar. Dessa gjorde jag dock klart idag och blev ganska nöjd. Trodde inte alls jag skulle gilla kjolen men den blev bättre när fållen var lagd. Toppen blir det till att ha på sig imorgon i alla fall. 
 
Idag har jag även lyckats göra knäck för första gången. Apelsin och pinjenötsmak blev det. Har inte smakat men det luktade väldigt gott och ser väldigt bra ut. Goda tecken. Nu ska jag mest packa ihop mig innan det är dags att åka hem till mamma. Stannar tills tisdag då det är dags för lite annan sorts julfirande, och födelsedagsfirande. 
 
God Jul på er!
 


Kommentarer
Sandra

Så himla bra kommentar! Du satte ord på vad jag letade efter - att de som frågar inte själva förstår hur man kan vilja åka hemifrån i ett år! Mycket klokt sagt.

Är så taggad! Vill bara iväg nu, så man kommer igång liksom. Kollar på flights-fliken varje dag, snart borde det ju dyka upp info!

2012-12-27 @ 11:01:44
URL: http://bjorkasandras.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0