Dag 5, Dag 6

Känner mig så lagom usel eftersom jag glömde av mig själv igår. Sov hos syrran, sen hem till mamma, vidare till Jennie, hem för tv-kväll med Irsa och när hon gick, stängde jag av datorn direkt och gick och la mig. Helt utan en tanke på det här. Fail. Men det betyder inte att listan är över, utan kompensering med två delar idag. Listan ska bli helt klar till slut. Hur ointressant den må vara ;)

Dag 5: Mitt favorit citat

Jag tänker det mesta i musiktexter, så klassiska citat är inte min grej. Visst finns det bra grejer folk har sagt eller skrivit men inget som jag kan komma på att jag verkligen har burit med mig en längre tid eller känner är betydelsefullt nog för mig. Det närmaste jag kan komma är nog "Happiness only real when shared" av Christopher McCandless, men samtidigt så känner jag lite motsägesfullhet mot det. Till viss del håller jag med, att lycka betyder mer när man delar den med någon, har någon att vara lycklig med. Men samtidigt så är lycka så subjektivt och personligt att det aldrig kan betyda samma för olika personer. Att även om man delar ett ögonblick och delar glädjen så är det inte samma. Och man kan vara lycklig i sin ensamhet också. Så, ja, det blir inte helt rätt.

Ska man sen ge sig in på musiktexterna skulle jag kunna hålla på i en evighet med bra saker, som passar olika aspekter. Men "The world's a broken bone, melt your headaches call it home" är en favorit. Trots att det inte är speciellt positivt i sig så känns det ändå hoppfullt. Eller kanske bara i min hjärna. Som jag ser det är meningen att visst, det finns så mycket skit ute i världen men det är här vi lever, det får man acceptera och istället för att klaga på det och gräva ner sig, så gör något åt det. Skapa den värld där det inte är så hemskt, där man själv är lycklig. Och nu ser jag hur självisk de där meningarna får mig att låta. Suck. Det var inte meningen. Jag menade ju då inte att man ska strunta i resten av världen, utan mer att man kan göra det man kan för andra. En kan inte göra allt, men alla kan göra lite, typ. Sen vet jag väl inte om Ryan Ross menade det där överhuvudtaget när han skrev Northern Downpour, men jag vill tycka att det var något ditåt.

Sen finns alltid "The songs and the words own the beating of our hearts" som Pete Wentz har skrivit, som är perfekt på alla sätt och vis för mig. Men det finns ju redan en lång utläggning för den raden i en tidigare post.

Dag 6: What ever tickles you fancy (Det står helt ärligt så i listan)

Eftersom jag skrev en hel del på förra kan jag nöja mig med att berätta att jag idag gjorde perfekt kaffe. Brukar inte vara helt förtjust i det jag gör hemma hos mig förrän dagen efter. Så det var en mycket trevligt överraskning, haha. En annan överraskning var att vakna till att Jon Walker har släppt lite heminspelade låter. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Det låter mest som en förlängning till The Young Veins album. Nästan så man kan tycka att det är lite samma låtar. Sen kan man dock se bättre hur mycket Ryan's input gör både musikaliskt och textmässigt. Det är inte dåligt, men jag tycker inte heller att det är fantastiskt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0