Dag 24

Dag 24: Min dag, i detalj.

Okej, jag vaknade 8:58 av mig själv, vilket var jätte skönt. Första gången på flera veckor sen som jag inte ställde klockan för att gå upp en viss tid, så att vakna utvilad var underbart. Gick upp, drack te och kollade lite på datan innan jag gjorde ett yoga pass på ca 45 min. Blev sedan en snabb dusch, hårblåsning, lite plattång på det, och sedan på med kläder. Blev vitt linne, blått linne, grå kofta, och mörka jeans. Sen gick jag till bussen för att åka till Edet och mamma. Väl där blev jag tilsatt positionen som barnvakt medan Anneli och mamma gick till affären. Jag och Alwa ritade teckningar, där det blev hus och enhörningar från min sida. Efter att de kom från affären, och barnen åkt hem, ställde jag mig och gjorde våfflor. Åt sedan 2 små våfflor med lite grädde och sylt. Hade varit sugen i flera veckor. Diskade. Läste recept i Hemmets Veckotidning, sydde ihop mina hobo-gloves som var färdigstickade (dom blev jättefula), och satte alla kablar rätt till mammas tv. Sedan blev det att kliva på bussen igen, nu ner mot Göteborg.

Bussresan gick fort, jag lyssnade på A fever you can't sweat out med Panic! at the Disco. En tur in på Hemköp för att köpa spenat och broccoli. Mötte Malin, gick till fiskaffären och köpte räkor. Karin joinade oss. Hem till Malin, och lagade mat. Middagen intogs framför tvn och White Collar. Efter det pratade vi London, och sen upptäckte Malin att hon fått Meet&Greet med Panic! och det blev en massa flail!! Hon var tvungen att lova innerligt att berätta för Spencer hur hemskt hans mustache är. Sen vet jag inte riktigt vad som hände, men våran två-dagars tur till London är numera 3 dagar och vi ska även gå och se Wicked. Allt detta hände i exhaltionen och fort gick det med. Det blir säkert superbra i slutändan. Kramade Malin hej då, och tog spårvagnen till centralen, och sedan bussen hemåt. Hemresan var seg, seg, seg, och jag var hypad till tusen så jag kunde inte koppla av. En kall 8 minuters väntan i Sylte på sista bussen hem.

Nu sitter jag med en kopp te, försöker varva ner, och ska snart hoppa ner i sängen och läsa lite.

Detaljrikt nog? :P

EDIT: JAG HAR MEET & GREET OCKSÅ!!!!!! :D:D:D:D Det blir ingen sömn på länge, det kan jag lova.. *FLAILS*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0