Dag 20, Dag 21

Oh vad jag är glad att den här listan snart är över! Glömde bort mig igår igen, sorry.

Dag 20: En talang

Passande nog skulle man kunna säga att jag har talang att glömma saker. Ofta väldigt fort. Finns en anledning till att jag både kallas guldfisk och har en tatuerad på mig ;) Senast nu ikväll var jag tvungen att ringa mamma med en gång, för att jag inte skulle glömma vad det var jag ville. Det var väldigt viktigt med, nämligen att jag tyckte vi skulle äta fisk på fredag till middag. Som jag även bjöd in mig själv på, även om jag ska köpa fisken. Mamma lagar den mycket godare än mig.

Men jag vet inte om glömska räknas som talang? Jag tycker väl att jag har lite talang i köket ibland. Kan få till riktigt goda maträtter och bakar, enligt mig, väldigt goda muffins.

Dag 21: Ett recept

Kan dela med mig av soppan jag gjorde häromdagen, som blev jätte god.

1 burk/förpackning passerade tomater
1 burk/förpackning kikärtor
1 vitlöksklyfta, pressad eller riven.
1 buljongtärning
½ tsk herbes de provance (Santa Maria, finns i kryddhyllan)
ca 5 dl vatten
Valfritt: Cayennepeppar efter smak
Salt och peppar efter smak

Koka upp tomaterna och vattnet. Skölj kikärtorna, och tillsätt. Riv ner viktlöken och krydda. Låt koka i ca 10 min. Mixa soppan med mixerstav. Tillsätt mer vatten om man vill ha en lösare konsistens. Servera.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0