Dag 2

Dag 2: Din favorit film

Det enkla svaret, och det som kommer per automatik är Titanic. Har älskat den filmen sen den kom ut, och när jag slutade räkna hur många gånger jag sett den var jag uppe i 37 gånger, och det var på gymnasiet. Jag vill inte analysera innehållet på en djupare nivå. Vill inte se gömda budskap om det ena och det andra. Den ska bara vara den där fina och tragiska kärlekshistorian för mig. Det är tillräckligt. Är lite rädd att jag skulle hitta de där budskapen om jag såg om den nu, vill verkligen inte att den ska förstöras.

Självklart har jag andra filmer jag kan se om och om igen. Vissa med lite mer mening bakom sig, andra inte. Men Titanic kommer alltid ha en speciellt plats i mitt hjärta.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0